|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ANKA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ANKA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy kreslené animace 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ANKA1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenta s metodikou a pracovními postupy animátora; postupně získávat odborné a řemeslné dovednosti, zdůraznit kreativní stránku animace. Naučit studenta na konkrétních příkladech animovat charaktery nejenom v základních pohybových akcích (chůze, běh), které jsou součástí animovaných příběhů. Výuka je zaměřena nejen na technické jednotlivosti, ale i na rytmus a stavbu akce.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu: - pravidelná účast na výuce, - úspěšné vypracování a odevzdání semestrální práce v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Animace charakterů. 2. Animace charakterů v základních pohybových akcích. 3. Technické jednotlivosti animace. 4. Metodika. 5.-13. Pracovní postupy animátora.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
-
Základní:
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Doporučená:
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Doporučená:
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Doporučená:
Poš, J. Český animovaný film.
-
Doporučená:
Klusáková, Veronika. Dějiny českého animovaného filmu.
-
Doporučená:
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Doporučená:
Švankmajer, Jan. Síla imaginace.
-
Doporučená:
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Doporučená:
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Doporučená:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aktivní, tvořivý a zvídavý přístup k úkolům, schopnost dlouhodobé trpělivé a soustředěné práce, stejně jako individuálního vhledu |
vybavit si základní kresebné formy s jejich technologickými a výrazovými specifiky,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat základní kresebné techniky a média na úrovni skicy i finální kresby zejména figurálních námětů,
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace,
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: - vysvětlí metodiku a prakticky používá pracovní postupy animátora, - animuje charaktery nejenom v základních pohybových akcích, - chápe důležitost kreativní stránky animace, - dbá na dodržení rytmu a stavby akce |
o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace,
základní metodiky a pracovní postupy animátora,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů,
o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládat základní kresebné animační techhniky pro tvorbu charakterů ve škále pohybových akcí,
s porozuměním rozebírat námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard),
chápat a klást důraz na kreativní a výtvarnou stránku animace,
dbát na dodržování rytmu a stavby akce,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|