|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ANAT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ANAT2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy animačních technik 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ANAT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je navázat na výuku v předcházejícím semestru a obeznámit posluchače s dalšími etapami historie a vývoje českého animovaného filmu prostřednictvím jednotlivých zásadních děl. Představit studentům další techniky a jejich kombinace, uplatněné v konkrétních filmech.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná docházka na výuku,
- splnění všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím,
- písemný test.
|
Obsah
|
1. - 2. Animační techniky a technologické postupy používané při realizaci - pixilovaný film
3. Špendlíkové plátno
4. Písková plocha
5. - 6. Digitálně upravený loutkový film
7. - 8. Kombinace technik, malba na filmový pás
9. - 10. Kombinace hraného a animovaného filmu
11. Počítačová animace
12. - 13. Interaktivní aplikace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce), obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře,
o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace,
základních technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu, základních stěžejních děl českého animovaného filmu,
základních specifik českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, souvislostí oborů s estetikou, psychologií, sémiotikou |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje projekt animačního cvičení či realizací jednoduchých úkolů, svou práci si organizovat a dělit na dílčí fáze práce,
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování, vytvořit základní storyboard na základě rozboru plánovaného námětu a děje,
realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV nebo animaci s použitím typografie,
používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření,
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
významných děl českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje a jeho důležitých prvků a specifikací,
významných technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu na hlubší úrovni,
problematiky digitálně upraveného loutkového filmu,
možností kombinace animačních technik, kombinací hraného a animovaného filmu a interaktivní animace,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů s dalšímu uměleckými a technickými podpůrnými disciplínami,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a interpretovat různé formy animovaných snímků na technické, estetické i sémantické úrovni,
pracovat s charakterem diváka či cílové skupiny a objasnit vliv těchto faktorů na samotnou práci, od návrhu po finální dílo,
používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, rozeznat širokou škálu animačních technik,
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|