|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / ANAT1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
ANAT1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy animačních technik 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ANAT1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prostřednictvím projekcí českých animovaných filmů a praktických ukázek jejich technologií obeznámit studenty s historií českého animovaného filmu se zaměřením na animační techniky a jejich specifika.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná docházka na výuku
- splnění všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínech stanovených vyučujícím
- písemný test.
|
Obsah
|
1. - 2. Český animovaný film - historie, vývoj, zásadní díla
3. - 4. Animační techniky, technologické postupy používané při jejich realizaci - kreslený film
5. Ortodoxní animace
6. Totální animace
7. Ploškový film
8. Poloplastický film
9. - 13. Loutkový film
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Doporučená:
Špáta, J. Okamžiky radosti. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Tibitanzl, Jiří. Panáčci na plátně. Praha : Čs. filmový ústav, 1989.
-
Doporučená:
Kubíček, Jiří. Slovník pojmů z oblasti animovaného filmu : česko-anglicko-německo-francouzský, anglicko-česko-německo-francouzský, německo-česko-anglicko-francouzský, francouzsko-česko-anglicko-německý. 2., opr. vyd. V Praze : AMU, 2005. ISBN 80-7331-020-1.
-
Doporučená:
Poš, Jan. Výtvarníci animovaného filmu.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech kreslení a kresebné vizualizace volnou rukou a v grafických editorech
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického
reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace
v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: - vyjmenuje a popíše zásadní díla českého animovaného filmu, jejich historii a vývoj, - vysvětlí jednotlivé animační techniky a technologické postupy používané při realizaci významných děl českého animovaného filmu, - zdůrazní jejich specifika |
o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace nebo počítačové animace,
základních děl českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje,
základních technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu,
základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření,
řešit samostatné úkoly v podobě krátkých gagů či minipříběhů,
aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla,
rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard),
využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|