|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / VZC4D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
VZC4D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výzkumná činnost 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výzkumná činnost 4 Materialita lidského těla a pohřbívání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Předmět rozvíjí a zdokonaluje dovednosti studentů spojené s prováděním samostatné výzkumné činnosti zaměřené na problematiku materiality lidského těla a pohřebních praktik v minulosti. Důraz je kladen na výběr a formulaci dobře zacílených výzkumných otázek, jejich metodologické řešení zohledňující inovativní výzkumné přístupy a kritickou interpretaci dosažených zjištění a výsledků. Pravidelná komunikace s vyučujícím zajišťuje zpětnou vazbu pro studenty a dosažení vysokého kvalitativního standardu řešení zadaného výzkumného problému.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace s vyučujícím a odevzdání výzkumné zprávy, která je výsledkem zadaného výzkumného úkolu souvisejícího s tématem disertační práce.
|
Obsah
|
Tematické okruhy:
1. Aktuální stav teoretického uchopení problému.
2. Možnosti a limity empirického výzkumu.
3. Konfrontace tradiční oborové metodologie s novými interdisciplinární přístupy.
4. Aplikace vhodných metod.
5. Interpretace výsledků.
6. Rozvržení a formulace výzkumné zprávy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šmejda, Ladislav. Archaeology of burial mounds. Ústí nad Labem : Vlasta Králová, 2006. ISBN 80-903412-6-8.
-
Základní:
Burials and Graphs: Relational Approach to Mortuary Analysis. Social Science Computer Review 31, 56-70.
(Sosna, D., Galeta, P., Šmejda, L., Sladek, V., Bruzek, J.)
-
Základní:
GIS visualizations of mortuary data from Holešov, Czech Republic.
(Šmejda, Ladislav)
-
Základní:
Šmejda, Ladislav. Hlavní osy variability pohřebního ritu na lokalitě z mladšího eneolitu a starší doby bronzové u Holešova, okr. Kroměříž. Plzeň Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-63-5.
-
Doporučená:
Ethnography and the archaeological interpretation of funerary remains.
(Ucko, P. J.)
-
Doporučená:
Kostel nebo mohyla? Příspěvek ke studiu pohřebních areálů. Archeologické rozhledy 53, 499-514.
(Šmejda, L.)
-
Doporučená:
Šmejda, Ladislav; Turek, Jan. Spatial analysis of funerary areas. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86898-07-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
104
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Studenti jsou obeznámeni s archeologickou teorií a metodologií na úrovni magisterského studia archeologie.
Studenti se orientují v problematice a relevantní odborné domácí i zahraniční literatuře vztahující se k tématu disertační práce.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce, jsou schopni interpretovat a kriticky posoudit jeho obsah.
Studenti umí využívat elektronické informační zdroje.
Studenti jsou schopni systematické samostatné práce.
Studenti jsou schopni formálně prezentovat výzkumy a vést odborné debaty.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti rozumí problematice výzkumu empirického materiálu souvisejícího s tématem disertační práce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti jsou schopni samostatně zpracovat empirický materiál v souvislosti s tématem disertační práce a vytvořit odbornou výzkumnou zprávu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|