|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / VZC3D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
VZC3D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výzkumná činnost 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výzkumná činnost 3 Prostorová a sídelní archeologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Předmět rozvíjí a zdokonaluje dovednosti studentů spojené s prováděním samostatné výzkumné činnosti zaměřené na problematiku prostoru a sídel v archeologii. Důraz je kladen na výběr a formulaci dobře zacílených výzkumných otázek, jejich metodologické řešení zohledňující inovativní výzkumné přístupy a kritickou interpretaci dosažených zjištění a výsledků. Pravidelná komunikace s vyučujícím zajišťuje zpětnou vazbu pro studenty a dosažení vysokého kvalitativního standardu řešení zadaného výzkumného problému.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace s vyučujícím a odevzdání výzkumné zprávy, která je výsledkem zadaného výzkumného úkolu souvisejícího s tématem disertační práce.
|
Obsah
|
Tematické okruhy:
1. Aktuální stav teoretického uchopení problému.
2. Možnosti a limity empirického výzkumu.
3. Konfrontace tradiční oborové metodologie s novými interdisciplinární přístupy.
4. Aplikace vhodných metod.
5. Interpretace výsledků.
6. Rozvržení a formulace výzkumné zprávy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Baumanová, Monika; Šmejda, Ladislav. Structural dynamics of spatial complexity at the ?Palace of Gede?, Kenya. Azania: Archaeological Research in Africa ISSN 194. 2017.
-
Základní:
Vývoj osídlení a kulturní krajiny dolního Podyjí v raném středověku.
(Dresler, P., Macháček, J.)
-
Základní:
Vzestupy a pády regionálního mocenského centra. Přehled současného stavu poznání pravěkého opevněného areálu na Vladaři v západních Čechách
(Chytráček, M., Danielisová, A., Pokorný, P. et al.)
-
Doporučená:
Ancient settlement activities as important sources of nutrients (P, K, S, Zn and Cu) in Eastern Mediterranean ecosystems ? The case of biblical Tel Burna, Israel
(Smejda, L., Hejcman, M., Horak, J., Shai, I.)
-
Doporučená:
Boundary theory as a means to understanding social space in archaeological sites
(Kooyman, B.)
-
Doporučená:
Genetic and leaf-trait variability of Vinca minor at ancient and recent localities in Central Europe
(Hlásná Čepková, P., Karlík, P., Viehmannová, I., Müllerová, V., Šmejda, L., Hejcman, M.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
104
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Studenti jsou obeznámeni s archeologickou teorií a metodologií na úrovni magisterského studia archeologie.
Studenti se orientují v problematice a relevantní odborné domácí i zahraniční literatuře vztahující se k tématu disertační práce.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce, jsou schopni interpretovat a kriticky posoudit jeho obsah.
Studenti umí využívat elektronické informační zdroje.
Studenti jsou schopni systematické samostatné práce.
Studenti jsou schopni formálně prezentovat výzkumy a vést odborné debaty.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti rozumí problematice výzkumu empirického materiálu souvisejícího s tématem disertační práce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti jsou schopni samostatně zpracovat empirický materiál v souvislosti s tématem disertační práce a vytvořit odbornou výzkumnou zprávu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|