|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / UDABA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
UDABA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do archeologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Úvod do archeologie pro bavorská studia
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V první části kurzu se stručně objasňují základní pojmy archeologie: archeologické prameny, jejich vznik transformacemi živé kultury, základní klasifikace transformací apod. Následuje základní poučení o základech teorie a metodologie a možnostech poznávání současné i minulé společnosti na základě archeologických pramenů. Třetí část kurzu je zaměřena na problematiku archeologických pramenů v oblasti česko-bavorského pohraničí a možnosti jejich dokumentace a interpretace. Předmět je vhodný pro studenty, kteří nestudují archeologii jako hlavní obor.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost přednášené problematiky
|
Obsah
|
První část výuky předmětu je zaměřena na objasnění základních pojmů archeologie a vznik archeologických pramenů. V přednáškách je věnována pozornost problematice základních archeologických transformací. Ve druhé části výuky předmětu budou studentům nastíněny možnosti poznávání minulé i současné společnosti na základě archeologických pramenů. Třetí část výuky předmětu je zaměřena na problematiku archeologických pramenů v oblasti česko-bavorského pohraničí a možnosti jejich dokumentace a interpretace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kuna, Martin. Archeologie pravěkých Čech. 1, Pravěký svět a jeho poznání. Praha : Archeologický ústav AV ČR, 2007. ISBN 978-80-86124-75-9.
-
Základní:
Kuna, Martin. Nedestruktivní archeologie : teorie, metody a cíle = Non-destructive archaeology : theory, methods and goals. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1216-8.
-
Rozšiřující:
Kuna, Martin; Danielisová, Alžběta,; Dreslerová, Dagmar,; Hasil, Jan; Hložek, Josef,; Langová, Michaela; Mařík, Jan,; Novák, David; Čišecký, Čeněk; Kačerová, Zuzana; Čepeláková, Eva; Korteová, Judita; Křivánková, Dana,; Maříková Vlčková, Petra,; Mazač, Zdeněk. Archeologický atlas Čech : vybrané památky od pravěku do 20. století = Archaeological atlas of Bohemia : selected sites from prehistory to the 20th century. 2015. ISBN 978-80-200-2526-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
29
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Umí kriticky posoudit odborný text v českém a německém jazyce |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
je schopen systematické samostatné práce |
umí využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umí objasnit základní pojmy archeologie a vznik archeologických pramenů |
je si vědom úlohy archeologie v poznávání minulé i současné společnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
je schopen formulovat základní otázky v oblasti archeologie česko-bavorského pohraničí
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|