|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / STHS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
STHS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář ke stavební archeologii 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář je určen pro studenty, kteří přicházejí do kontaktu se specializací dějiny staveb, dějiny stavebního prostředí, architektury a urbanismu. Cílem semináře je prohlubovat komplexní archeologický přístup k výzkumu stavebních artefaktů a architektury, tématicky je seminář zaměřen na novověk a moderní dobu.
|
Požadavky na studenta
|
- zpracování a prezentace referátu na teoreticky či metodologicky nosné téma z oblasti stavební archeologie, výběr zdrojů bude konzultován s vedoucím kurzu
- zpracování seminární práce o rozsahu 15 - 20 stran na témata, která budou zveřejněna vedoucím kurzu na začátku semestru
|
Obsah
|
1. Stavební prostředí novověku (teoretické a metodologické aspekty výzkumu)
2. Tradiční vesnická architektura (přístupy a metody výzkumu,
stavební formy, konstrukce, půdorysná osnova, funkční uspořádání)
3. Výzkumu historických staveb v Německu (s důrazem na vesnický a městský dům)
4. Archeologie moderní architektury ? možnosti výzkumu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Palmer, Marilyn; Neaverson, Peter. Industrial archaeology : principles and practice. London : Routledge, 1998. ISBN 0-415-16769-8.
-
Základní:
Škabrada, Jiří. Lidové stavby : architektura českého venkova. 1. vyd. Praha : Argo, 1999. ISBN 80-7203-082-5.
-
Doporučená:
Gaimster, David R. M.; Gilchrist, Roberta. The archaeology of reformation, 1480-1580 : papers given at the archaeology of reformation Conference, February 2001, hosted jointly by Society for Medieval Archaeology, Society for Post-Medieval Archaeology. Leeds : Maney, 2003. ISBN 1-904350-00-3.
-
Doporučená:
Stratton, Michael; Trinder, Barrie Stuart. Twentieth century industrial archaeology. London : E&FN Spon, 2000. ISBN 0-419-24680-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientace v základních termínech a metodách vědecké práce |
Orientace v periodizaci pravěku, středověku a novověku |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém / německém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrne teoretické a metodologické aspekty výzkumu stavebního prostředí novověku |
Shrne teoretické a metodologické aspekty výzkumu tradiční vesnické architektury |
Shrne teoretické a metodologické aspekty výzkumu historických staveb v Německu s důrazem na vesnický a městský dům |
Shrne možnosti archeologického výzkumu moderní architektury |
Vysvětlí základní odborné termíny oboru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen prezentovat vlastní názory, výsledky svých výzkumů, vést kritickou debatu a obhájit vlastní stanoviska prostřednictvím precizní argumentace |
Je schopen zaujmout stanovisko k různým metodickým přístupům a teoretickým směrům při studiu staveb a zastavěného prostředí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|