|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / SMM4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
SMM4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je prohloubit schopnosti kritické práce s odbornou literaturou a archeologickými prameny, psaní odborného textu, odborné ústní prezentace a diskuse. Seminář se dále zaměřuje na seznámení s prameny příbuzných historických věd a možnosti jejich využití. V rámci semináře bude diskutována s odborníky z praxe širší problematika charakteru krajiny, krajinného rázu, kulturních a estetických hodnot krajiny a tvůrčích aspektů v krajinářské tvorbě z pohledu krajinářské architektury.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, referát, seminární práce, aktivita na semináři.
|
Obsah
|
Hlavní témata:
1. Vybrané tematické okruhy ze současné problematiky evropského historického dědictví - referáty a diskuse
studentů.
2. Vypracování seminární práce (projektu)
3. Proměny krajiny a sídel ve 20. století, společenské a politické změny, změny v zemědělství, kolektivizace,
socializace venkova, nová městská výstavba, sídliště
4. Vztah města a krajiny - poloha města v krajině, interiér a exteriér města v různých polohách (typologie), krajina
ve městě a město v krajině, obraz města a obraz městské krajiny
5. Přírodní prostředí ve městě (terén, voda, zeleň, ochrana přírody a krajiny, systém zeleně atd.)
6. Současné problémy vztahu krajiny a sídel - suburbanizace, periferizace, brownfields, nové technické dominanty
7. Urbanistické a architektonické hodnoty sídel - ochrana historických jader, urbanistických a architektonických
hodnot měst a vesnic, památkový rozbor území, ochrana památkových hodnot sídel (plán péče, plán regenerace)
8. Kulturní a historické hodnoty krajiny a jejich ochrana
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hrůze, J., Zajíc, J. Vývoj urbanismu I. A II. ČVUT, Praha.
-
Doporučená:
Semotanová, Eva; Cajthaml, Jiří. Akademický atlas českých dějin. 2016. ISBN 978-80-200-2574-6.
-
Doporučená:
Kuna, Martin; Danielisová, Alžběta,; Dreslerová, Dagmar,; Hasil, Jan; Hložek, Josef,; Langová, Michaela; Mařík, Jan,; Novák, David; Čišecký, Čeněk; Kačerová, Zuzana; Čepeláková, Eva; Korteová, Judita; Křivánková, Dana,; Maříková Vlčková, Petra,; Mazač, Zdeněk. Archeologický atlas Čech : vybrané památky od pravěku do 20. století = Archaeological atlas of Bohemia : selected sites from prehistory to the 20th century. 2015. ISBN 978-80-200-2526-5.
-
Doporučená:
Coles, J. M. Experimental archaeology.. London a. o.: Academic Press, 1979.
-
Doporučená:
PACLÍKOVÁ, K. - WEINFURTNER, A. - VOHNOUTOVÁ, M. - DORNER, W. - FESL, J. - PREUSZ, M. - DOSTÁLEK, L. - HORNÍČKOVÁ, K. Geoinformatics and crowdsourcing in cultural heritage: A tool for managing historical archives. AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics, 10.2, 73-83.. 2017.
-
Doporučená:
Semotanová, Eva. Historická geografie českých zemí. Praha : Historický ústav AV ČR, 2002. ISBN 80-7286-042-9.
-
Doporučená:
HORNÍČKOVÁ, K. - GOGOLÁK, I. - GRASSE, L. - PACLÍKOVÁ, K. - PREUSZ, M - TREJBAL, J. - ZIFČÁK, Š. Krajina dat - Virtuální rekonstrukce ztracené Šumavy. Zlatý řez (Téma: Krajina/Landscape) 40, 68-72.. 2018.
-
Doporučená:
Krištuf, Petr; Zíková, Tereza,; Čulíková, Lucie; Fatková, Gabriela,; Gibas, Petr,; Malina, Ondřej,; Pauknerová, Karolína,; Švejcar, Ondřej; Urban, Tomáš. Výzkum krajiny : vybrané antropologické a archeologické metody. 2015. ISBN 978-80-261-0475-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
29
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrne základní principy a metody vědecké práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout problematiku formálních náležitostí odborného textu |
Shrnout problematiku 3D vizualizací |
Shrnout problematiku digitálních prostorových dat a načrtnout možnosti jejich využití |
Načrtnout možnosti mezioborové spolupráce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat teorii a metodu na konkrétní témata |
Obhajovat vlastních výsledků a názorů |
Debatovat na různá témata související s problematikou historického dědictví |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|