|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / SMM3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
SMM3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je prohloubit schopnosti kritické práce s odbornou literaturou, psaní odborného textu, odborné ústní prezentace a diskuse. Seminář se dále zaměřuje na seznámení s prameny příbuzných historických věd a možnosti jejich využití. V rámci semináře bude diskutována s odborníky z praxe širší problematika charakteru krajiny, krajinného rázu, kulturních a estetických hodnot krajiny a tvůrčích aspektů v krajinářské tvorbě z pohledu krajinářské architektury.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, referát, seminární práce, aktivita na semináři.
|
Obsah
|
Základní témata:
1. Vybrané tematické okruhy ze současné archeologii na základě odborné literatury - referáty a diskuse studentů.
2. Etika vědecké práce
3. Možnosti a limity využití písemných pramenů
4. Úvod do historické geografie, možnosti využití historických mapových podkladů
5. Úvod do ikonografie, možnosti využití ikonografických pramenů z moderní doby
6. Úvod do toponomastiky
7. Urbanismus, územní plánování, urbanistická kompozice
8. Krajina a krajinářská architektura
9. Vývoj krajiny a sídel v období středověku, středověká městská a vesnická kolonizace, vývoj sídlení struktury
10. Vývoj krajiny a sídel v období renesance, proměny sídel (měst a vesnic) a sídelní
11 Vývoj krajiny a sídel v období baroka, proměny sídel (měst a vesnic) a sídelní struktury, barokní krajinářské
kompozice (komponované barokní areály), nové krajinné dominanty
12) Vývoj krajiny a sídel v 19. století, růst měst a předměstí, rozvoj průmyslu a dopravy (železnice), proměny v
krajině
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pastoureau, Michel. Dějiny symbolů v kultuře středověkého Západu. 2018. ISBN 978-80-257-2495-8.
-
Základní:
Petráň, Zdeněk. Ilustrovaná encyklopedie české, moravské a slezské numismatiky. Praha : Libri, 2013. ISBN 978-80-7277-518-7.
-
Základní:
Hrůze, J., Zajíc, J. Vývoj urbanismu I. A II. ČVUT, Praha.
-
Doporučená:
Pavlík, Čeněk; Vitanovský, Michal. Encyklopedie kachlů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku : ikonografický atlas reliéfů na kachlích gotiky a renesance. Praha : Libri, 2004. ISBN 80-7277-238-4.
-
Doporučená:
Koch, Wilfried. Evropská architektura : encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost. 1. vyd. Praha : Ikar, 1998. ISBN 80-7202-388-8.
-
Doporučená:
PACLÍKOVÁ, K. - WEINFURTNER, A. - VOHNOUTOVÁ, M. - DORNER, W. - FESL, J. - PREUSZ, M. - DOSTÁLEK, L. - HORNÍČKOVÁ, K. Geoinformatics and crowdsourcing in cultural heritage: A tool for managing historical archives. AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics, 10.2, 73-83.. 2017.
-
Doporučená:
Žegklitz, J. Grafické a další předlohy motivů na kachlích z českého prostředí renesanční kachle jako prostředek šíření idejí a kultury doby reformace. Archeologické rozhledy 64/2. Praha, 2012.
-
Doporučená:
HORNÍČKOVÁ, K. - GOGOLÁK, I. - GRASSE, L. - PACLÍKOVÁ, K. - PREUSZ, M - TREJBAL, J. - ZIFČÁK, Š. Krajina dat - Virtuální rekonstrukce ztracené Šumavy. Zlatý řez (Téma: Krajina/Landscape) 40, 68-72.. 2018.
-
Doporučená:
Bůžek, V. - Král, P. (edd.). Paměť urozenosti.. Praha.
-
Doporučená:
Royt, Jan. Slovník biblické ikonografie. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0963-0.
-
Doporučená:
Hall, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha, 2008.
-
Doporučená:
HRDLIČKA, J. - KRÁL, P. - SMÍŠEK, R. (edd.). Symbolické jednání v kultuře raného novověku.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
Kratochvíl, P. a kol. Velké dějiny zemí Koruny české - Architektura.. Praha, 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
16
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrnout základní principy a metody vědecké práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout problematiku formálních náležitostí odborného textu |
Načrtnout možnosti využití historických mapových děl v oblasti historického dědictví |
Shrnout problematiku etiky vědecké práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat oborovou teorii a metodu na konkrétní témata |
Obhajovat vlastní výsledky a názory |
Diskutovat různá témata související s problematikou historického dědictví. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|