|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / PHSX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
PHSX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Poznávání historických staveb
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/PHS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje se stavební podstatou, typologií, funkcemi a historickými transformacemi objektů v rámci jednotlivých stavebních druhů (např. vesnický dům, městský dům, církevní stavby, šlechtická sídla, hospodářské a výrobní stavby, atd.); v přehledu seznamuje s historickým vývojem urbanismu; náplň jednotlivých okruhů je volena se zřetelem k materiálu v rámci ČR. Součástí kursu je odborná exkurse, kde student konfrontuje teoreticky nabyté vědomosti v kontaktu s konkrétní historickou stavbou.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška v rozsahu přednesených témat, projekt.
|
Obsah
|
Vesnice ve středověku a raném novověku; středověké město; vesnický dům; městský dům; kostel; klášter; hrad, tvrz a zámek - struktura a historické transformace obytného prostoru; hospodářské a výrobní stavby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Škabrada, Jiří. Konstrukce historických staveb. Praha : Argo, 2003. ISBN 80-7203-548-7.
-
Základní:
Škabrada, Jiří. Lidové stavby : architektura českého venkova. 1. vyd. Praha : Argo, 1999. ISBN 80-7203-082-5.
-
Doporučená:
Menclová, Dobroslava. České hrady. Praha : Odeon, 1976.
-
Doporučená:
Hoffmann, František. České město ve středověku : život a dědictví. Praha : Panorama, 1992. ISBN 80-7038-182-5.
-
Doporučená:
Durdík, Tomáš. Encyklopedie českých hradů. Praha : Libri, 1995. ISBN 80-901579-8-X.
-
Doporučená:
Vlček, Pavel; Foltýn, Dušan; Sommer, Petr. Encyklopedie českých klášterů. Praha : Libri, 1997. ISBN 80-85983-17-6.
-
Doporučená:
Klápště, Jan. Proměna českých zemí ve středověku. Vyd. 1. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2005. ISBN 80-7106-175-1.
-
Doporučená:
Herout, Jaroslav. Staletí kolem nás : přehled stavebních slohů. Praha : Paseka, 2002. ISBN 80-7185-389-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Charakterizovat a časově zařadit jednotlivá období středověku a novověku |
Shrnout význam archeologie pro poznání minulosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Rozumět odbornému textu v anglickém / německém jazyce |
Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrne problematiku stavební podstaty, typologie, funkcí a historických transformací objektů v rámci jednotlivých stavebních druhů (např. vesnický dům, městský dům, církevní stavby, šlechtická sídla, hospodářské a výrobní stavby, atd.) |
Nastíní historický vývoj urbanismu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen identifikovat a popsat základní vývojové fáze vybraných typů objektů |
Je schopen formulovat témata pro diskusi na základě vlastního zájmu či působení v daném oboru |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|