|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / DAM3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
DAM3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny architektury 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cyklus přednášek se zaměří na vývoj historických sídelních jednotek (vesnice, město, zámek, klášter) a staveb (vesnický a městský dům, kostel, hospodářské a výrobní stavby) na území České republiky v renesanci, baroku, klasicismu a v období moderních slohů (až do 19. a 20. století). Výklad se zaměří na dispoziční typologii, datovací stavební detaily a na užívaný stavební materiál a konstrukce.
|
Požadavky na studenta
|
Shrnout problematiku renesanční až současné architektury v Evropě. Aplikovat na jednotlivé kontexty metody výzkumu a dokumentace architektury. Popsat a datovat jednotlivé prvky architektury sledovaného období.
|
Obsah
|
1. Slohový výraz renesančních staveb, typické a významné typy staveb
2. Městský a vesnický dům v období renesance
3. Renesanční sakrální architektura
4. Zámecká architektura v období renesance, dvůr a provozní stavby
5. Slohový výraz barokních staveb, typické a významné typy staveb
6. Sakrální a zámecká architektura dynamického baroku
7. Klasicistní barok a jeho projev v sakrální a zámecké architektuře
8. Barokní městský a vesnický dům
9. Pevnostní architektura v době baroku
10. Slohový výraz klasicistních staveb, typické a významné typy staveb
11. Slohový výraz moderní architektury 2. poloviny 19. a 20. století (městská, sakrální a industriální architektura)
12. Projev vlivu památkové péče na změny výrazu historické architektury
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Koch, Wilfried. Evropská architektura : encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost. 1. vyd. Praha : Ikar, 1998. ISBN 80-7202-388-8.
-
Doporučená:
Urlich, P., Ševčík, O., Škranc, P. Dějiny 19. a 20. století: Architektura - umění - filosofie - věda a technika. ČVUT, 1998.
-
Doporučená:
Vařeka, J. Lidová architektura, interiér a domové zvyky Čech v epoše národního obrození. Praha,Český lid 68, 1981.
-
Doporučená:
Frampton, Kenneth. Moderní architektura : kritické dějiny. Vyd. 1. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3.
-
Doporučená:
Zatloukal, Pavel. [10 století architektury. 5], Architektura 19. století. Vyd. 1. Praha : Správa Pražského hradu, 2001. ISBN 80-86161-34-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
38
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrnout problematiku raně křesťanské a gotické architektury v Evropě |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
Využívat elektronické informační zdroje |
Číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
Popsat a datovat jednotlivé prvky raně křesťanské a gotické architektury v Evropě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout problematiku renesanční až současné architektury v Evropě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Popsat a datovat jednotlivé prvky renesanční až současné architektury v Evropě |
Aplikovat na jednotlivé kontexty pokročilé metody výzkumu a dokumentace architektury |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|