|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / ANS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
ANS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Archeologie antického Říma
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Archeologie a architektura antického Říma
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je zaměřen na problematiku klasické archeologie se zaměřením na Apeninský poloostrov a Řím. Kurz představí vývoj bádání a stěžejní publikace. Zaměří se na úvod do studia etruského a římského období, základní chronologický rámec a hlavní lokality relevantní k tématu.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
1) Úvod do klasické archeologie. 2) Geografie antického světa. 3) Přechod od pravěké společnosti k městským útvarům. 4) Sociální a ekonomická charakteristika etruského období. 5) Etruská architektura, umění, hmotná kultura. 6) Vznik a vývoj Římské říše. 7) Římská urbanistika. 8) Římská architektura. 9) Římské umění, hmotná kultura. 10) Archeologie antické krajiny. 11) Archeologie klasických památek pod vodní hladinou 1. 12) Archeologie klasických památek pod vodní hladinou 2.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bouzek, Jan. Etruskové jiní než všechny ostatní národy. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0516-3.
-
Základní:
Bouzek, Jan; Ondřejová, Iva,; Musil, Jiří. Úvod do klasické archeologie. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1103-1.
-
Doporučená:
Bartoloni, G. ed. Introduzione all´Etruscologia.. Milano, 2009.
-
Doporučená:
Hölscher, T. L´archeologia classica.. Roma, 2010.
-
Doporučená:
Enei, F. (ed.). Quaderno 3 di Castrum Novum.. Santa Marinella, 2013.
-
Doporučená:
Grant, Michael. Římští císařové : životopisy vládců císařského Říma v letech 31 př. Kr.-476 po Kr.. Praha : BB art, 2002.
-
Doporučená:
Ford, B. - Hamilton, D. L. - Catsambis, A. The Oxford Handbook of Maritime Archaeology.. Oxford, 2013.
-
Doporučená:
Lisový, I. Výbor z pramenů antického starověku. 2., Římské dějepisectví.. České Budějovice, 1997.
-
Doporučená:
Lisový, I. Z dějin vědy o antickém starověku. 1, Antická civilizace v obraze vědeckého a uměleckého zpracování.. Praha, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Charakterizovat základní období pravěku, středověku a novověku |
hrnout význam a odlišnosti přístupů archeologie a historie jako vědních disciplín majících klíčový význam pro poznání minulosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Rozumět odbornému textu v anglickém / německém jazyce |
Používat adekvátní terminologii |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout předhistorický a historický vývoj oblasti |
Shrnout vývoj architektury a hmotné kultury v západní Středomoří od nejstarších dokladů po počátky římské republiky a východní Středomoří od geometrického období po klasické |
Shrnout problematiku pramenné základny ke sledované problematice |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Identifikovat artefakty středomořské oblasti |
Je schopen uvést do souvislosti importy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|