|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / 1AVPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
1AVPE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Archaeology of later medieval Europe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/AVPE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s archeologií vybraných částí Evropy mladšího středověku. Výklad se zaměří na různé sociální prostředí, produkci, konzumpci a jednotlivé kategorie hmotné kultury, jejichž poznání je založeno na archeologickém výzkumu. Komparativní přístup umožňuje postihnout podobné rysy i odlišnosti vývoje v různých částech Evropy ve 12. - 15. století. Předmět je určen zahraničním studentům (programu Erasmus + dalších mobilitních programů).
|
Požadavky na studenta
|
Combined exam, presentation, test, project, seminar work.
|
Obsah
|
1) Osídlení, venkovská krajina a vesnice 2) Vesnická usedlost a dům 3) Zemědělství 4) Městské prostředí 5) Život ve městech 6) Sídla elity 7) Prezentace moci 8) Sakrální prostředí, archeologie náboženství a víry 9) Těžba a zpracování surovin 10) Obchod a komunikace 11) Vybrané kategorie movitých artefaktů. 12) Vybrané kategorie movitých artefaktů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vařeka, Pavel. Archeologie středověkého domu. I, Proměny vesnického obydlí v průběhu staletí 6.-15. století. Ústí nad Labem : Vlasta Králová, 2004. ISBN 80-903412-1-7.
-
Základní:
Fehring, Günter P. Die Achäologie des Mittelalters : eine Einführung. [Stuttgart] : Theiss, 2000. ISBN 3-8062-1480-8.
-
Základní:
Gerrard, Christopher. Medieval archaeology : understanding traditions and contemporary approaches. 2003. ISBN 0-415-23463-4.
-
Doporučená:
Scholkmann, B., Kenzler, H., Schreg, R. (Hrsg.). Archäologie des Mittlealters und der Neuzeit. Grundwissen.. Darmstadt, 2016. ISBN 978-3-534-26811-5.
-
Doporučená:
SCHOFIELD, J. - VINCE, A. Medieval Towns. Leicester: Leicester University Press, 1994.
-
Doporučená:
HOFER, N. (red.). Mittelalterarchäologie in Österreich - eine Bilanz: Beiträge der Tagung in Innsbruck und Hall in Tirol. Beiträge zur Mittelalterarchäologie in Österreich. Innsbruck, 2013.
-
Doporučená:
PIEKALSKI, J. Rynek Wroclawski w świetle badań archeologicznych. Wratislavia antiqua: studia z dziejów Wrocławia 5.
-
Doporučená:
FLÜELER, M. - FLÜELER, N. 1993. Stadtluft, Hirsebrei und Bettelmönch: die Stadt um 1300. Stuttgart, 1993.
-
Doporučená:
Carver, M., Klápště, J. (eds.). The Archaeology of medieval Europe. Vol. 2. Twelfth to Sixteenth Century. Aaarhus: Aarhus University Press, 2012. ISBN 978-8779342910.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
17
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Charakterizovat jednotlivá období středověku - novověku |
Shrnout význam archeologie a historie pro poznání minulosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
Používat adekvátní terminologii |
Využívat elektronické informační zdroje |
Rozumět odbornému textu v anglickém / německém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout problematiku archeologických (částečně i jiných) pramenů a jejich významu pro poznání a rekonstrukci života společnosti 12. - 15. století |
Vytvořit přehled hmotné kultury středověku |
Nastínit společenský vývoj a změny ve 12. - 15. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Časově zařadit artefakty tvořící běžnou součást hmotné kultury ve sledovaném období |
Funkčně interpretovat artefakty tvořící běžnou součást hmotné kultury ve sledovaném období |
Identifikovat movité a nemovité památky různého charakteru ze 12. - 15. století |
Kriticky hodnotit dostupné informace ke sledovanému období |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|