|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / OT1A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
OT1A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborný text v angličtině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/POT1A
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem OT1A je seznámit studenty s klíčovými koncepty existujícími ve světě ekonomiky a podnikání. Během kurzu studenti budou pracovat jednak s materiály s fixní strukturou (výroční zpráva, burzovní zprávy, rozvaha), kde hlavním cílem bude osvojení nových výrazů a schopnost dekódovat informace obsažené v těchto dokumentech.
Studenti se ale také setkají s nejnovějšími zprávami ze světa mezinárodního obchodu a ekonomiky, kterým se budou snažit porozumět, a budou mít za úkol je do určité míry interpretovat.
|
Požadavky na studenta
|
Doporučena aktivní účast na hodinách, plnění domácích úkolů, ústní nebo písemná prezentace.
|
Obsah
|
1. týden - Úvodní informace, požadavky k absolvování
2. týden - Obchod a hospodářský cyklus
3. týden - Konkurence
4. týden - Zaměstnání a zaměstnatelnost
5. týden - Flexibilita na trhu práce
6. týden - Elektronické obchodování
7. týden - Textová analýza, průběžný test
8. týden - Zákaznická spokojenost
9. týden - Průzkum trhu, data o zákaznících
10. týden - Etika a obchod (sociální odpovědnost firem)
11. týden - Firemní a osobní bankovnictví
12. týden - Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. Cambridge : Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
Doporučená:
Emmerson, P. Business grammar Builder: intermediate to upper-intermediate:clear explanations for real situations.. Oxford: Macmillan, 2010. ISBN 978-0-230-73254-4.
-
Doporučená:
Mascull, B. Business Vocabulary in use: Advanced. Cambridge: CUP, 2015. ISBN 978-0-521-12829-2.
-
Doporučená:
Mascull, B. Business Vocabulary in Use: Intermediate.. Cambridge: CUP, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
Doporučená:
Dušková. Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha, 1994. ISBN 80-200-0486-6.
-
Doporučená:
Tullis, G. New Insights into Business: student's book. Harlow: Longman, 2004. ISBN 978-0-582-84887-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat mluvenou a psanou angličtinu na pokročilé úrovní tj. B2 dle SERRJ |
disponovat znalostmi morfologického a syntaktického systému angličtiny |
ovládat základní odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe angličtiny; |
na základní úrovni ovládat odbornou anglickou slovní zásobu z oblasti komerční praxe |
na základní úrovni se orientovat v ekonomickém dění v České republice a anglofonních zemích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na základní úrovni adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
rozpoznat charakteristické rysy angličtiny jako analytického jazyka |
správně přeložit vybrané pasáže textu z angličtiny do češtiny |
na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text |
na základní úrovni provést morfosyntaktický rozbor textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v klíčových konceptech existujících ve světe ekonomiky a podnikání |
prokázat znalosti odborné terminologie z vybraných oblastí ekonomiky (obchod, internetové podnikání, trh práce, ochrana spotřebitele a ostatní) |
orientovat se v aktuálním ekonomickém dění v České republice a v zahraničí; |
ovládat mluvenou a psanou angličtinu na pokročilé úrovní tj. B2 dle SERRJ |
prokázat znalosti funkčních stylů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně aplikovat již nabyté znalosti z oblasti morfosyntaxe a lexikologie při analýze odborného textu ekonomického zaměření |
extrahovat nejdůležitější textové informace z autentických odborných textů ekonomického zaměření |
správně přeložit vybrané pasáže ekonomicky zaměřeného textu z angličtiny do češtiny |
na základní úrovni interpretovat aktuální zprávy ze světa mezinárodního obchodu a ekonomiky |
adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|