|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / PVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
PVP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektové vyučování v praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je definovat projektové vyučování z teoretického hlediska - popsat cíle, analyzovat jednotlivé složky (příprava, realizace, hodnocení) a diskutovat postavení projektového vyučování v rámci současného kurikula (zařazení projektového vyučování v rámci RVP a ŠVP). Studenti hodnotí výhody a nevýhody zařazení projektového vyučování při vyučování zeměpisu. Studenti aplikují teoretické znalosti při přípravě a realizaci vlastních geograficky zaměřených projektů. Studenti diskutují a hodnotí realizované projekty.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na seminářích
- Příprava, realizace a zhodnocení projektu ve skupině
|
Obsah
|
1. Projektové vyučování - úvod do problematiky (typy projektů, cíle, složky, výhody x nevýhody)
2. Postavení projektového vyučování v kurikulu (RVP, ŠVP) + mezipředmětové vazby
3. Návrhy témat geovědních projektů + příklady
4. Příprava projektového vyučování
5. Realizace a závěrečné hodnocení projektového vyučování
6. Skupinová práce - příprava projektu na zadané téma I
7. Skupinová práce - příprava projektu na zadané téma II
8. Skupinová práce - příprava projektu na zadané téma III
9. Realizace projektu navrženého studenty + zhodnocení projektu I
10. Realizace projektu navrženého studenty + zhodnocení projektu II
11. Realizace projektu navrženého studenty + zhodnocení projektu III
12. Realizace projektu navrženého studenty + zhodnocení projektu IV
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
nejsou zavedeny
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
-
Doporučená:
Fieldwork in geography teaching: A critical review of the literature and approaches
(Kent, M., Gilbertson, D.D., Hunt,C.O.)
-
Doporučená:
Mísařová, Darina; Hercik, Jan. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3849-8.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Doporučená:
Košťálová, Iva. Projektové vyučování. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2003.
-
Doporučená:
Dvořáková, Markéta. Projektové vyučování v české škole : vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
-
Doporučená:
Koten, Tomáš. Škola ? V pohodě! (2) : projektové vyučování na základní škole : metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách. Vyd. 1. Most : Hněvín, 2009. ISBN 978-80-86654-25-6.
-
Doporučená:
Lambert, David; Morgan, John. Teaching geography 11-18 : a conceptual approach. First edition. 2010. ISBN 978-0-335-23448-6.
-
Doporučená:
Catling, Simon; Willy, Tessa. Teaching primary geography. 2011. ISBN 978-1-8444-5192-0.
-
Doporučená:
Kratochvílová, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
-
Doporučená:
Vorlíček, J. V zeměpise prakticky jinak. 2012. ISBN 8087604288.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní geovědní terminologii na středoškolské úrovni |
orientovat se v elementárních základech problematiky vzdělávání mládeže |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
diskutovat základní geografická témata středoškolského kurikula |
provést rozbor odborné literatury na zvolené téma |
samostatně interpretovat výsledky své práce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat projektové vyučování z teoretického hlediska |
popsat základní zákonitosti přípravy projektového vyučování |
vytvořit vlastní návrh projektového vyučování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
diskutovat postavení projektového vyučování v rámci současného kurikula |
aplikovat teoretické znalosti při přípravě a realizaci vlastního geograficky zaměřeného projektu |
obhájit vlastní návrh projektového vyučování |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|