|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / GK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
GK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Geovědní kroužek
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto kurzu je připravit studenty na součást jejich budoucí učitelské praxe - vedení geovědního kroužku. Studenti se seznámí s možnostmi popularizace geovědní tematiky právě realizací geovědního kroužku. Studenti si vyzkouší realizaci zábavných a atraktivních geovědních aktivit jak v učebně, tak v přírodě. Výstupem bude pro studenty příprava portfolia možných aktivit s přihlédnutím k místu budoucí výuky a jejich oborové kombinace. Důraz bude kladen na multidisciplinaritu a mezipředmětové vazby.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné získání zápočtu student demonstruje geovědní pokus, naplánuje půldenní exkurzi a připraví si portfolio aktivit.
|
Obsah
|
1. Geovědní kroužek - základy, rámcová náplň, motivace, propagace.
2. Geovědní kroužek - mezipředmětové vazby, jak spolupracovat s ostatními vyučujícími, jaké pozvat externisty.
3. Možnosti geovědních exkurzí v Plzni a okolí.
4. Možnosti geovědních exkurzí na malém městě a na vsi.
5. Zdroje návrhů pro geovědní aktivity - servery na sdílení videí, výukové portály.
6. Geovědní pokusy - atmosféra.
7. Geovědní pokusy - hydrosféra.
8. Biogeografie zábavně.
9. Geovědní software - věda zábavně.
10. Dlouhodobé pokusy - vybavení, instalace, údržba, vizualizace výsledků.
11. Osvětová činnost geovědního kroužku - jak prostřednictvím žáků vyučovat rodiče?
12. Zařazení aktuálního dění do geovědního kroužku - návrhy, možnosti, diskuse.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Vzhledem k praktické a interaktivní povaze předmětu nejsou studijní opory zavedeny.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
24
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v elementárních základech problematiky vzdělávání mládeže |
podle návodu užívat jednoduché měřící přístroje |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní znalosti geovědní problematiky (na úrovni SŠ znalostí) |
základním způsobem používat buzolu a mapu |
vyhledávat informace v učebnicích a atlasech |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat cíle geovědního kroužku |
sumarizovat přínos geovědního kroužku a dalších mimoškolních aktivit ve vzdělávacím procesu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat geovědní experiment dle vlastního výběru |
identifikovat vhodné lokality a aktivity k půldenní exkurzi v Plzni a okolí |
posuzovat, porovnávat a hodnotit vhodné geovědní aktivity |
z navržených geovědních aktivit sestavuje své portfolio |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|