|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / FYZC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
FYZC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktikum z fyziologie živočichů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/FYZC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
CBG/FYZP nebo KBI/FYZP
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodickými experimenty z fyziologie živočichů (energetický metabolismus, měření spotřeby kyslíku, příjem a zpracování potravy, vybavování reflexů, měření zrakové ostrosti, vyšetření barvocitu, topografie vnímání chuti na jazyku aj.).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na laboratorních pracích, odevzdání protokolů.
|
Obsah
|
Třídenní praktikum zaměřené na metodické experimenty z fyziologie živočichů (energetický metabolismus, měření spotřeby kyslíku, příjem a zpracování potravy, vybavování reflexů, měření zrakové ostrosti, vyšetření barvocitu, topografie vnímání chuti na jazyku aj.).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Na Coursewaru mají studenti veškeré podklady k přednáškám.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Petrásek R., Šimek V, Janda V. Fyziologie adaptací u živočichů a člověka. PřF MU Brno, 1992.
-
Doporučená:
Hruška, M. Fyziologie živočichů a člověka. Gaudeamus H. Králové, 1994.
-
Doporučená:
Janský, Ladislav. Fyziologie živočichů a člověka I : Určeno pro posl. fak. přírodověd.. 2., přeprac. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Štef, B. a kol. Praktická cvičení z fyziologie živočichů a člověka. PřF UK Praha, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát středoškolskou látku biologie, chemie a fyziky |
znát fyziologii živočichů na na gymnaziální úrovni |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
být schopen porozumět mezioborovým vztahům, zejména k fyzice a chemii |
být schopen na základě zadání naplánovat, provést a vyhodnotit experiment |
být schopen interpretovat výsledky vlastního pozorování s ohledem na znalosti, které získal předchozím studiem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozumět fyziologické podstatě fungování živočišného organismu |
rozumět pojmu homeostáze na podkladě fyziologických dějů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
být schopen ověřit teoretické informace vhodně naplánovaným pokusem |
dát do souvislosti pozorované jevy s teoretickými znalostmi získané studiem |
vyvodit důsledky pozorování pro reálnou situaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|