|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / EXVY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
EXVY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Přírodovědná výběrová exkurze
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / 30
|
0 / -
|
20 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/EXVY
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prakticky seznámit studenty se specifickou oblastí, jako je kras, hory či velehory, vulkanická obast nebo pobřeží moře. Studenti se seznámí s místními ekosystémy (zástupci živé i neživé přírody) a specifickými krajinnými systémy (jejich humánní a fyzicko-geografickou složkou).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na exkurzi, znalost demonstrovaných přírodnin a příprava dílčí exkurzní trasy (tématu) v daném území jako samostatného projektu.
|
Obsah
|
Exkurze do specifické oblasti (kras, hory nebo velehory, pobřeží moře atd.). Analýza ekosystémů (s demonstrací živočišných a rostlinných druhů, hornin, půd). Rozbor přírodních procesů (ukázky mapování a měření). Analýza vazeb přírodních a humánních složek navštívené oblasti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz Moodle na ZCU: https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=9130
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Ivana Hradská (20%),
RNDr. Mgr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D. (20%),
Mgr. Jiří Kout, Ph.D. (20%),
Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc. (20%),
RNDr. Iva Traxmandlová, Ph.D. (20%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Handke, Horst Herbert; Pankow, Helmut; Schubert, Rudolf. Exkursionsflora von Deutschland. Band 1, Niedere P[f]lanzen. Heidelberg ; Spektrum Akademischer Verlag, 2000. ISBN 3-8274-0655-2.
-
Doporučená:
Rothmaler, W. Exkursionsflora von Deutschland. Band 2, Gefässpflanzen: Grundband : Mit 800 Abbildungen /.
-
Doporučená:
Rothmaler, Werner. Exkursionsflora von Deutschland. Band 3, Gefässpflanzen: Atlasband. Berlin : Spektrum Akademischer Verlag, 2000. ISBN 3-8274-0926-8.
-
Doporučená:
Rothmaler, W. Exkursionsflora von Deutschland. Band 4, Gefässpflanzen : kritischer Band : mit 743 Abbildungen.
-
Doporučená:
Klíč k určování bezobratlých. 1. vyd. Praha : Scientia, 1995. ISBN 80-85827-81-6.
-
Doporučená:
Kubát, Karel. Klíč ke květeně České republiky. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0836-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít znalosti z přírodovědných oborů (biologických a geografických), a to obecné i systémové. Měl by mít zájem o biologické a geografické obory |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět pracovat s terénní biologickou technikou (dalekohled, lupa, síť)
|
umět pracovat s atlasy a určovacími klíči
|
umět využít různé terenní výzkumné metody |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
samostatně a iniciativně řešit a chápat příčiny a souvislosti v přírodě |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát metody hodnocení krajiny a životního prostředí |
poznat některé méně běžné avšak významné druhy živočichů a rostlin |
poznávat, měřit a mapovat méně běžné přírodní procesy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti jsou schopni hodnotit vztahy mezi přírodní a humánní složkou krajiny. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|