|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / EXBO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
EXBO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Exkurze z botaniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/EXBO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Exkurze zaměřená na poznávání a ekologii vyšších rostlin v podzimním aspektu na různých biotopech (louka, les, park, skalní step, okraje vod).
|
Požadavky na studenta
|
Prokázání praktické znalosti demonstrovaných zástupců v závěru kursu.
|
Obsah
|
Exkurze zaměřená na poznávání a ekologii vyšších rostlin v podzimním aspektu na různých biotopech (louka, les, park, skalní step, okraje vod).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kaplan, Z. ed. Klíč ke květeně České republiky. Praha, 2019. ISBN 978-80-200-2660-6.
-
Doporučená:
Handke, Horst Herbert; Pankow, Helmut; Schubert, Rudolf. Exkursionsflora von Deutschland. Band 1, Niedere P[f]lanzen. Heidelberg ; Spektrum Akademischer Verlag, 2000. ISBN 3-8274-0655-2.
-
Doporučená:
Rothmaler, W. Exkursionsflora von Deutschland. Band 2, Gefässpflanzen: Grundband : Mit 800 Abbildungen /.
-
Doporučená:
Rothmaler, Werner. Exkursionsflora von Deutschland. Band 3, Gefässpflanzen: Atlasband. Berlin : Spektrum Akademischer Verlag, 2000. ISBN 3-8274-0926-8.
-
Doporučená:
Rothmaler, W. Exkursionsflora von Deutschland. Band 4, Gefässpflanzen : kritischer Band : mit 743 Abbildungen.
-
Doporučená:
Dostál, J. Klíč k úplné květeně ČSR. Nakl. ČSAV Praha, 1956.
-
Doporučená:
Kubát, Karel. Klíč ke květeně České republiky. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0836-5.
-
Doporučená:
Slavík, Bohumil. Květena České republiky..
-
Doporučená:
Hejný, Slavomil; Slavík, Bohumil. Květena České republiky. Sv. 3. Praha : Academia, 1992. ISBN 80-200-0256-1.
-
Doporučená:
Slavík, Bohumil. Květena České republiky. 4. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0384-3.
-
Doporučená:
Slavík, Bohumil. Květena České republiky. 5. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-590-0.
-
Doporučená:
Slavík, Bohumil; Bělohlávková, Radmila. Květena České republiky. 6. Praha : Academia, 2000. ISBN 80-200-0306-1.
-
Doporučená:
Hejný, S. et Slavík, B. Květena České socialistické republiky. Sv. 1.. Praha : Academia, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokladem je, že studenti dobře znají morfologii rostlin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student ukáže připravenost pohybovat se v terénu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti získají vhled do problematiky determinace rostlin. Dále si zopakují morfologii rostlin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti určují jednotlivé druhy rostlin a objasní deterninační znaky, které si zapíší. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Poznávačka rostlin, student používá český, odborný název rostliny a zařadí ji do čeledi. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Poznávačka rostlin, student používá český, odborný název rostliny a zařadí ji do čeledi. |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|