|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / BOT1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
BOT1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Botanika systematická 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
63 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/BOT1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přestavit studentům systematické členění tzv. bezcévných rostlin.
Seznámit studenty se základní charakteristikou jednotlivých skupin organismů, jejich zástupci a ekologií.
Praktické seznámení studentů s významnými zástupci probíraných taxonomických celků.
|
Požadavky na studenta
|
Prokázání znalosti přednášené látky, zápočtový test a zvládnutí praktické poznávací části k zápočtu, odevzdání protokolů ze cvičení.
|
Obsah
|
1. Úvodní přednáška: historický a současný pohled na taxonomii organismů, vymezení aktuálních eukaryotních říší, endosymbiotická teorie, Cyanobacteria.
2. Acrasiomycota, Euglenophyta, SAR - Plasmodiophoromycota, Chlorarachniophyta.
3. Dinophyta, obecná charakteristika Heterokontophyta, Phaeothamniophyceae, Chrysophyceae, Fucophyceae.
4. Heterokontophyta - Xanthophyceae, Eustigmatophyceae, Bacillariophyceae, Raphidophyceae, Labyrinthulomycota, Peronosporomycota.
5. Cryptophyta, Haptophyta, Archaeplastida: Glaucophyta.
6. Rhodophyta, Chlorophyta: úvodní charakteristika, Prasinophyceae s.l.
7. Chlorophyta: Ulvophyceae, Cladophorophyceae, Bryopsidophyceae, Dasycladophyceae, Trentepohliophyceae, Trebouxiophyceae, Chlorophyceae.
8. Charophyta: Mesostigmatophyceae, Chaetosphaeridiophyceae, Klebsormidiophyceae, Coleochaetophyceae, Charophyceae, Zygnematophyceae
9. Myxomycota, Fungi - obecná charakteristika.
10. Chytridiomycota, Blastocladiomycota, Microsporidiomycota, Zygomycota.
11. Glomeromycota, Ascomycota - Taphrinomycotina, Saccharomycotina.
12. Ascomycota - Pezizomycotina.
13. Basidiomycota, Lichenes.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici materiály a všechny informace na Coursewaru daného předmětu.
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/cbg/bot1/studijni-materialy.html
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jiří Kout, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Veronika Cholevová (100%),
Mgr. Jiří Kout, Ph.D. (50%),
RNDr. Iva Traxmandlová, Ph.D. (50%),
-
Cvičící:
Mgr. Veronika Cholevová (50%),
Mgr. Jiří Kout, Ph.D. (25%),
RNDr. Iva Traxmandlová, Ph.D. (25%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Kalina, T. et Váňa, J. Sinice, řasy, houby, mechorosty a podobné organismy v současné biologii.. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Graham, L. E. et Wilcox, L. W. Algae. 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
114
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát stavbu prokaryotické a eukaryotické buňky na gymnaziální úrovni |
znát stavbu rostlinné buňky na gymnaziální úrovni |
znát stavbu buňky hub na gymnaziální úrovni |
mít znalosti systematické algologie, mykologie a lichenologie na středoškolské úrovni |
znát pravidla tvorby biologických systémů |
znát odborné termíny obecné biologie na gymnaziální úrovni |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět pracovat s mikroskopem na gymnaziální úrovni |
na základě zadaného úkolu specifikovat cíle, výsledky a závěry vlastního pozorování na gymnaziální úrovni |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát systematické členění skupin tzv. bezcévných rostlin |
znát morfologii, ultrastrukturu, rozmnožování, ekologii a taxonomii tzv. bezcévných rostlin |
znát základní zástupce skupin tzv. bezcévných rostlin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět užívat latinské odborné názvosloví zástupců tzv. bezcévných organismů bez chyb ústně i písemně |
umět definovat typ stélky sinic a řasových organismů |
umět pozorovat, poznat a popsat struktury buňky sinic, řas a hub pozorovatelné ve světelném i elektronovém mikroskopu |
pozorovat na předloženém materiálu na makroskopické i mikroskopické úrovni morfologické struktury těla tzv. bezcévných organismů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|