|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9EKOS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9EKOS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ekologie speciální
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9EKOS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vztahy mezi rostlinami a ostatními organismy. Populační ekologie rostlin - životní cykly a šíření populací, životní strategie. Vztah člověk - rostliny. Rostlina jako součást společenstva, životní formy rostlin, prostorová a časová struktura společenstev (stratifikace, sukcese, fluktuace). Fytocenologie. Ekologie živočichů. Vztah živočichů a faktorů prostředí. Ochrana genofondu. Ochrana životního prostředí. Ochrana přírody a krajiny.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test, vypracování seminární práce k vybranému tématu.
|
Obsah
|
1. Ekologie rostlin. Rostlina a prostředí. 2. Vztahy mezi rostlinami a ostatními organismy. 3. Populační ekologie rostlin - životní cykly a šíření populací, životní strategie. 4. Vztah člověk - rostliny. 5.-6. Rostlina jako součást společenstva, životní formy rostlin, prostorová a časová struktura společenstev (stratifikace, sukcese, fluktuace). 7. Fytocenologie. 8. Ekologie živočichů. 9. Vztah živočichů a faktorů prostředí. 10. Ochrana genofondu. 11.-12. Ochrana životního prostředí. 13. Ochrana přírody a krajiny. 14. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fytocenologie : nauka o vegetaci. Praha : Academia, 1994. ISBN 80-200-0457-2.
-
Doporučená:
Larcher, Walter. Fyziologická ekologie rostlin. Praha : Academia, 1988.
-
Doporučená:
Schulze, Ernst-Detlef; Beck, Erwin; Müller-Hohenstein, Klaus. Pflanzenökologie. Heidelberg ; Spektrum Akademischer Verlag, 2002. ISBN 3-8274-0987-X.
-
Doporučená:
Gurevitch, Jessica; Fox, Gordon A.; Scheiner, Samuel M. The ecology of plants. Sunderland : Sinauer Associates, 2002. ISBN 0-87893-291-7.
-
Doporučená:
Novotná, Dagmar. Úvod do pojmosloví v ekologii krajiny. Praha : Enigma, 2001. ISBN 80-7212-192-8.
-
Doporučená:
Braniš, Martin; Pivnička, Karel. Úvod do studia životního prostředí. Praha : Karolinum, 1994. ISBN 80-7066-945-4.
-
Doporučená:
Štorch, D. - Mihulka, S. Základy současné ekologie. Portál Praha, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student vysvětlí základní vztahy 1) mezi rostlinami navzájem a rostlinami a prostředím, 2) mezi živočichy navzájem a živočichy a prostředím a 3) mezi rosltinami a živočichy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student aplikuje transformaci poznatků speciální ekologie do prostření školní praxe na úrovni ZŠ či SŠ. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|