|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9DB3S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9DB3S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika biologie 3 SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9DB3S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Analýza a komparace metod, forem a prostředků biologického vyučování. Vyučování jako proces. Hodnocení a klasifikace v biologii. Osobnost učitele biologie. Specifika vyučování v jednotlivých oborech biologie (botanice, zoologii, geologii, biologii člověka, ekologii apod.). Biologická experimentální činnost a pozorování.
|
Požadavky na studenta
|
Prokázání znalosti přednášené látky, zápočtový test, vypracování seminární práce.
|
Obsah
|
1. Integrování učiva, využití integrování výuky ve výuce na SŠ. 2. Projektové vyučování v biologii. 3. Vytváření představ a pojmů o věcech a jevech v přírodě na SŠ, pojmoslovný proces. 4. Didaktická analýza učiva, analýza kurikulárních dokumentů. 5. Didaktická transformace učiva, snižování obtížnosti učiva. 6. Didakticko-faktografická analýza učiva obecné biologie na SŠ. 7. Didakticko-faktografická analýza učiva molekulární biologie na SŠ. 8. Didakticko-faktografická analýza učiva botaniky na SŠ. 9. Didakticko-faktografická analýza učiva zoologie na SŠ. 10. Didakticko-faktografická analýza učiva genetiky na SŠ. 11. Didakticko-faktografická analýza učiva biologie člověka na SŠ. 12. Didakticko-faktografická analýza učiva ekologie na SŠ. 13. Didakticko-faktografická analýza učiva o ochraně přírody a environmentální výchově na SŠ. 14. Význam a využití biologických exkurzí na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|