|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / FK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
FK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Filozofie komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
3
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s následujícími tématy a vést je k jejich kritické reflexi a analýze:
Utopie komunikace: hledání dokonalých a vynalézání univerzálních jazyků v evropské kultuře (Bacon, Leibniz, Komenský); Alegorické a symbolické čtení světa: interpretace knihy přírody, deinskriptivní hermeneutika (Foucault, Eco, Findlen); Jazyky a kultury. Problém komunikace s jinakostí (Todorov, Greenblatt). Jazykový relativismus, úvahy o původu jazyka (Vico, Rousseau, Humboldt, Sapir, Whorf); Perspektivismus a filosofie komunikace J. Ortegy y Gasseta. Komunikace v epoše "davového člověka" a "éře prázdnoty" (Le Bon, Ortega y Gasset, Lipovetsky); Absurdita a problém dorozumění (reflexe z perspektivy existencialismu a postmoderny); Postmoderní filosofie komunikace: Hry a rozepře ve filosofii jazyka J.-F. Lyotarda; Postmoderní filosofie a mediální komunikace (Lyotard, Baudrillard, Bourdieu, Eco, Bueno); Orbis pictus: Obrazy a komunikace. Vizuální komunikace ve vědě a filosofii. Způsoby světatvorby N. Goodmana. P. K. Feyerabend a věda jako umění. B. Latour: Poznání a vizualizace; Nová vizuální studia (Böhme, Debray, Huberman).
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: aktivní práce na seminářích, vypracované synopse ke všem textům semináře, přednesení referátu.
Zkouška: prokázání znalosti přednášené látky a seminárních textů
|
Obsah
|
1.-4. Komunikace a jedinec (jinakost, transcendence, perspektivismus)
5.-9.Komunikace a společnost (dějiny, strukturalismus a symbolismus)
10.-13. Komunikace a věda (věda, smysl, význam, postmoderna)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
Doporučená:
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
18
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|