|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NST6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NST6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk pro Fakultu strojní 6
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Německý jazyk pro fakultu strojní 6
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům vysokých škol technického, zejména strojního zaměření, se středně pokročilou až pokročilou znalostí jazyka. Studenti se naučí komunikovat v technickém pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1/B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1) aktivita v hodinách
2) splnění všech zadaných úkolů uvedených v Courseware
3) esej na zadané téma (studenti KS odevzdávají eseje dvě)
4) průběžný test
5) závěrečný test na 75%
Zkouška: ústní zkouška formou prezentace.
Student si připraví prezentaci na téma z oblasti vlastního studijního oboru.
|
Obsah
|
1. Studium an der technischen Fakultät, Karrieremöglichkeiten
2. Wissenschaft und Forschung in der technischen Praxis
3. Haushaltsgeräte, Funktionen von Geräten, Bedienungseinleitung, Sicherheit
4. Das Gerät in Betrieb nehmen, Gebrauchsanweisungen, Arbeitsablauf
5. Kühlschrank, Waschmaschine, Mikrowellenherd
6. Computer
7. Computer und Menschen, Sicherheit am Arbeitsplatz, Instruktionen geben, Warnungen, Probleme ansprechen
8. Handy, Computerspiele, moderne Medien
9. Realisierung von einem Experiment, Instruktionen, Ratschläge und Empfehlungen
10. Bewerbung, Vorstellungsgespräch, Anschreiben, über Arbeitssuche sprechen, über die eigene Person sprechen
11. Eine neue Arbeitsstelle antreten, Orientierung in der neuen Firma, Ortsangaben, berufliche Telefongespräche
12. Technische Skizzen, Statistik und Grafik kommentieren, Interpretation von Tabellen
13. Test
Studenti předmětu NST6 mají k dispozici e-learningový program NST6. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom a moodle se všemi podstatnými informacemi i materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Doporučená:
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
-
Doporučená:
Vedralová, H. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. ČVUT, Praha, 1997.
-
Doporučená:
Becker N. Metall- und Elektroberufe. Max Hueber Verlag, München, 1984. ISBN 3-19-001290-3.
-
Doporučená:
Svobodová, H., Šabacký, L. Němčina pro techniky. Plzeň, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat slovní zásobu v oblasti práce, pracovního pohovoru, pracovní korespondence |
ovládat rozvinutou slovní zásobu požadované úrovně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
účastnit se plynule a spontánně rozhovoru |
zapojit se do diskuse o známých (např. pracovních) tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory |
vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení |
napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
napsat formální a neformální email |
analyzovat hlavní myšlenky složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
využívat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
používat vazbu um+zu |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit trpný rod s modálními slovesy |
tvořit minulý čas u probíraných sloves |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat svoji bakalářskou, popř. diplomovou práci |
popsat účel použití domácích spotřebičů |
popsat využití nových médií a technologií |
reagovat v rámci pracovního pohovoru |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
analyzovat sdělení v rámci probíraných témat a témat s nimi souvisejících |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
napsat žádost o pracovní místo |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|