|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / LEF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
LEF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Latina pro Fakultu zdravotnických studií
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
94 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/LEF1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům Fakulty zdravotnických studií a kurz určen úplným začátečníkům. Cílem předmětu je poskytnutí základních znalostí latinské a částečně i řecké zdravotnické terminologie (včetně zkratek) a gramatiky v rozsahu nutném pro jejich práci ve zdravotnických zařízeních.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů.
Předpoklady k zápočtu: Úspěšné absolvování 2 průběžných a 1 závěrečného testu (75%).
|
Obsah
|
1.. Úvod do studia latinské lék. terminologie. . Výslovnost latiny, přízvuk. Latinská substantiva - rozdělení. Substantiva I. deklinace. Řecká substantiva skloňovaná podle lat. I. deklinace. Časování slovesa esse.
2. Substantiva II. dekl. Řecká substantiva skloňovaná podle II. deklinace.
3. Adjektiva I. a II. deklinace. Adverbia.
4. Slovesa 1.-2. konjugace
5. Průběžný test ,slovesa 3. a 4. konjugace
6. Substantiva IV. a V. deklinace
7. Substantiva III. deklinace - maskulina, feminina.
8. Substantiva III. deklinace - neutra
9.Řecká substantiva, skloňovaná podle II. deklinac
10.Průběžný test, adjektiva III. deklinace
11.Participium prézenta aktiva
12.Stupňování adjektvi - pravidelné, nepravidelné, neúplné.Příslovce.
13.Číslovky.
14. Opakování. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Plašilová, J., Kott, O, Velichová, A.:. Latinský jazyk pro nelékařské zdravotnické obory.
-
Doporučená:
Plašilová, J. - Kott, O, - Velichová, A. Latinský jazyk pro nelékařské zdravotnické obory(elektronicky).
-
Doporučená:
Kábrt, J.; Kábrt, J. jr. Lexicon medicum. Praha : Galén, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
u předmětu Latinský jazyk nejsou vyžadovány žádné vstupní odborné znalosti, výuka je určena pro naprosté začátečníky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
u předmětu Latinský jazyk nejsou vyžadovány žádné vstupní odborné dovednosti, výuka je určena pro naprosté začátečníky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- správně vyslovovat základní latinské a řecké termíny |
- používat základní latinskou gramatiku |
- rozlišit pravidla tvorby latinských a řeckých termínů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- přeložit z latiny nejběžnější lékařské výrazy, nezbytné pro jeho praxi v oboru |
- používat pasivně základní slovní zásobu latinských i řeckých lékařských výrazů včetně zkratek |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|