|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTS / VO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTS
/
VO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Volejbal
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
72 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
75 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na rozvoj základních herních činností jednotlivce a systémů hry. Součástí výuky je kondiční příprava, trénink zaměřený na rozvoj pohybových schopností a nácvik pohybových dovedností. V rámci předmětu jsou také pořádány různé turnaje. Nejlepší ze studentů se připravují na reprezentaci ZČU na Oblastních přeborech VŠ a Akademických mistrovstvích České republiky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápis do TV provádějí studenti podle svého zájmu, schopností a sportovních dovedností. Podmínkou udělení zápočtu je respektování pravidel účasti na výuce, daných studijním řádem KTS ZČU. Zápočet se přiznává za aktivní účast v semestrálních hodinách výuky TV ve zvolené sportovní specializaci. Základním předpokladem je pravidelná docházka a aktivní přístup k výuce. Nepravidelná docházka a pasivní přístup k výuce zcela vylučují možnost udělení zápočtu a získání kreditů. V případě absence nepřesahující 30% účasti na výuce má student možnost zdůvodněné a omluvené absence nahradit a získat tak zápočet.
|
Obsah
|
Pro začátečníky je výuka zaměřena na zvládnutí zákl. herních činností, např. : Odbití obouruč vrchem, obouruč spodem, spodní podání, nácvik jednobloku, smečování ze zóny IV a II z vysokých a polovysokých nahrávek, nahrávka před sebe a za sebe, přihrávka obouruč spodem. Dále cvičná a úkolová hra, základní systém hry, výklad pravidel a základní taktika. Pro kondiční skupinu je výuka zaměřena na nácvik již získaných herních dovedností a jejich zdokonalení. Např. : Přihrávka obouruč spodem po pohybu, nahrávka vrchním odbitím obouruč po pohybu, vrchní podání, vybírání míče v poli, nácvik seskupování dvojbloku, smečování proti jednobloku a dvojbloku ze zóny IV a II, smečování zrychlených nahrávek, základní kombinace,cvičná hra a pravidla. Ve výkonnostní skupině, která je určena převážně pro studenty, kteří již mají jisté volejbalové dovednosti a pro hráče volejbalu, má výuka charakter sportovního tréninku a je zaměřena na účast hráčů v soutěžích ZČU, SPVŠ a AM. Cílem specializované přípravy je další rozvoj herních činností jednotlivce. Např. : Nahrávka a přihrávka po pohybu, skákané podání, seskupování dvojbloku a trojbloku, smečování po zrychlených nahrávkách a ve všech zónách, vykrývání a vybírání míče v poli, výměna míst při obraně v poli a na síti, herní kombinace, průpravná hra, výklad pravidel, přípravná utkání, rozhodování, utkání (soutěže ZČU, SPVŠ, AM)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Císař, Václav. Volejbal : technika a taktika hry, průpravná cvičení. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0502-8.
-
Základní:
Haník, Zdeněk. Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2744-8.
-
Doporučená:
Kaplan, Oldřich. Volejbal. 2. upr. vyd. Praha : Český ústřední výbor ČSTV, 1988.
-
Doporučená:
Kaplan, Oldřich. Volejbal : technika, pravidla, herní systémy, průpravná cvičení. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-762-1.
-
Doporučená:
Haník, Z. Volejbal 1 : (Herní dovednosti a kondice v tréninku mládeže). [Praha] : Český volejbalový svaz, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pochopit pravidla a postupně je aplikovat v praktické výuce
vnímat prostor hřiště
kombinovat teoretické znalosti a prvky praktické výuky
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Pohybové schopnosti studenta dosahují přiměřené úrovně potřebné ke zvládnutí specifik sportu. Pohybové dovednosti studenta tvořící základ pro nácvik dovedností nových jsou v dostatečném rozsahu a v dostačující kvalitě. Student plní základní motorické úkony a na jejich základě provádí specializované pohyby spojené s odbitím míče. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Zvládnout základní praktické prvky vybraných sportů, dodržovat bezpečnost, předvídat možné rizikové faktory a možnosti úrazu, využívat transferu pohybových vzorců do různých druhů pohybových aktivit, zvládnout soužití a spolupráci v kolektivu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Pro začátečníky je výuka zaměřena na zvládnutí zákl. herních činností, např. : Odbití obouruč vrchem, obouruč spodem, spodní podání, nácvik jednobloku, smečování ze zóny IV a II z vysokých a polovysokých nahrávek, nahrávka před sebe a za sebe, přihrávka obouruč spodem. Dále cvičná a úkolová hra, základní systém hry, výklad pravidel a základní taktika. Pro kondiční skupinu je výuka zaměřena na nácvik již získaných herních dovedností a jejich zdokonalení. Např. : Přihrávka bagrem po pohybu,nahrávka vrchním odbitím obouruč po pohybu, vrchní podání, vybírání míče v poli, nácvik seskupování dvojbloku, smečování proti jednobloku a dvojbloku ze zóny IV a II, smečování zrychlených nahrávek, základní kombinace,cvičná hra a pravidla. Ve výkonnostní skupině, která je určena převážně pro studenty, kteří již mají jisté volejbalové dovednosti a pro hráče volejbalu, má výuka charakter sportovního tréninku a je zaměřena na účast hráčů v soutěžích ZČU, SPVŠ a AM. Cílem specializované přípravy je další rozvoj herních činností jednotlivce. Např. : Nahrávka a přihrávka po pohybu, skákané podání, seskupování dvojbloku a trojbloku, smečování po zrychlených nahrávkách a ve všech zónách, vykrývání a vybírání míče v poli, výměna míst při obraně v poli a na síti, herní kombinace, průpravná hra, výklad pravidel, přípravná utkání, rozhodování, utkání (soutěže ZČU, SPVŠ, AM)
Student rozeznává a identifikuje jednotlivé herní činnosti jednotlivce. Student se orientuje v pravidlech hry a dokáže popsat jednotlivé herní systémy a herní kombinace. Student chápe rozdíly mezi formami a obsahem tréninkové jednotky v závislosti na vymezených cílech. Student se orientuje v pravidlech hry a v této souvislosti aplikuje pravidla fair play. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen volit adekvátní nabytou pohybovou dovednost v závislosti na vývoji hry a na měnících se podmínkách. Student přizpůsobuje svůj pohyb a zapojení do hry vzhledem k ostatním zúčastněných, k sobě samému i k prostorovým podmínkám. Student řeší herní situace pohybovou dovedností, kterou zvládá provést v dostatečném rozsahu a kvalitě. Student dokáže aplikovat nabyté znalosti a dovednosti ve hře v roli hráče i rozhodčího. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
Student je schopen samostatně identifikovat a rozpoznávat úroveň nabytých pohybových dovedností. Student dokáže analyzovat úroveň svého pohybového projevu vzhledem k časové ose nácviku, i k ostatním hráčům. Student se řídí pravidly FAIR PLAY ve vztahu k pravidlům hry. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Otázky z pravidel a teorie hry. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Testování nabitých dovedností - Praktická zkouška na přesnost podání, provedení odbití obouruč vrchem a spodem, využití útočného úderu v zápase. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Analýza volejbalového utkání |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s demonstrací, |
Diskuse, |
Metody slovní: Seminář k pravidlům a organizaci soutěží. |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Metody praktické: Nácvik dovedností - odbití obouruč vrchem, odbití obouruč spodem, útočný úder, podání. |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Metody praktické: Nácvik dovedností - odbití obouruč vrchem, odbití obouruč spodem, útočný úder, podání. |
|
|
|
|