|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / MTV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
MTV1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metody terénního výzkumu1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodami s technikami etnografického výzkumu coby základního pilíře antropologické práce.
|
Požadavky na studenta
|
- zpracování projektu výzkumu, písemný test, písemná zkouška (s případnou rozpravou) - schopnost číst v anglickém jazyce
|
Obsah
|
- typy sociologického výzkumu
- výzkumné otázky
- formulace hypotéz
- volba uspořádání výzkumu
- operacionalizace
- výběry
- metody sběru dat
- vyhodnocení dat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenstvu je k dispozici kurz v rámci platformy Google Classroom, na kterém najdou rozpis témat kurzu, prezentace k jednotlivým lekcím a povinnou a doporučenou literaturu v digitální podobě.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Ladislav Toušek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Veronika Hásová, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. (100%),
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Veronika Hásová, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. (100%),
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (100%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (100%),
Mgr. Martina Štípková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lofland, John; Lofland, Lyn H. Analyzing social settings : a guide to qualitative observation and analysis. Belmont : Wadsworth Publishing Company, 1995. ISBN 0-534-24780-6.
-
Doporučená:
ČSN 01 6910 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Praha : Český normalizační institut, 1997.
-
Doporučená:
Crone, Julia G. and Michael Angrosino. Field Projects in Anthropology. A Student Handbook, Prospect Heights. III, Waveland Press, 1992.
-
Doporučená:
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Doporučená:
Briggs, Jane, L. Never in Anger: Portrait of An Eskimo Family. Cambridge, Massachusetts, London, England: Harvard University Press, 1970.
-
Doporučená:
Agar, Michael H. The professional stranger : an informal introduction to ethnography. 2nd ed. Bingley : Emerald, 2008. ISBN 978-0-12-044470-0.
-
Doporučená:
Emerson, Robert M.; Fretz, Rachel I. Writing ethnographic fieldnotes. Chicago : The University of Chicago Press, 1995. ISBN 0-226-20681-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
na základní úrovni charakterizovat, co je teorie a co je metoda |
na základní úrovni charakterizovat kvantitativní a kvalitativní metodologii |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
porozumět anglicky psanému odbornému textu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět odbornému metodologickému textu a interpretovat jej |
napsat kultivovaný odborný text |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat a kriticky zhodnotit silné a slabé stránky základních metod kvantitativní sociologie |
vyjmenovat a charakterizovat základní metody kvantitativního sociologického výzkumu |
vyjmenovat a charakterizovat základní pojmy sociologické metodologie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
formulovat a teoreticky zdůvodnit výzkumné otázky a hypotézy |
navrhnout vhodný výzkumný instrument a provést a zdokumentovat pilotáž výzkumného instrumentu |
písemně prezentovat vlastní výzkumný projekt |
realizovat vlastní výzkumný projekt |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|