|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / KDBA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
KDBA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kulturní dědictví v č-b pohraničí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Kulturní dědictví v česko-bavorském pohraničí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti si v rámci předmětu osvojí postupy a možnosti pro prezentaci kulturního dědictví česko-bavorského pohraničí. V přednáškách pak předmět představí specifika kulturního dědictví této oblasti i jeho výzkumu a dokumentace.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti budou zpracovávat referát a seminární práci na téma vybraných příkladů dobré praxe v oblasti prezentace kulturního dědictví v česko-bavorském pohraničí. Zpracovávanou látku odprezentují zbytku skupiny v zadaných termínech v druhé polovině semestru.
|
Obsah
|
Charakteristika kulturního dědictví příhraničních regionů - obecně Charakteristika kulturního dědictví příhraničních regionů - na příkladu česko-bavorského pohraničí Výzkum a dokumentace kulturního dědictví česko-bavorského regionu - specifika a problémy (vzhledem k vývoji oblasti zejm. ve 20. století) Možnosti prezentace a popularizace výzkumu ve vztahu ke kulturnímu dědictví česko-bavorského regionu Možnosti muzejní prezentace, příklady dobré praxe (Museum Weiden, Muzeum Českého lesa Tachov, Muzeum Královského hvozdu Nýrsko atd.) Využití nových technologií pro prezentaci kulturního dědictví česko-bavorského regionu Příklady projektů zaměřených na prezentaci kulturního dědictví česko-bavorského regionu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HAVRÁNEK, Bohuslav, FISCHER, Rudolf (eds.). Deutsch-tschechische Beziehungen im Bereich der Sprache und Kultur. Abhandlungen der Sächs. Akad. d. Wiss., Philol.-hist. Kl. Bd. 57, H.2. Berlin : Akademie Verlag,1965..
-
Základní:
Beneš, Zdeněk; Kural, Václav. Geschichte verstehen : die Entwicklung der deutsch-tschechischen Beziehungen in den böhmischen Ländern 1848-1948. Prag : Gallery, 2002. ISBN 80-86010-66-X.
-
Základní:
Lozoviuk, Petr. Visualisierte Minderheiten : Probleme und Möglichkeiten der musealen Präsentation von ethnischen bzw. nationalen Minderheiten. Dresden : Thelem, 2012. ISBN 978-3-942411-77-6.
-
Doporučená:
Lozoviuk, P. Interethnik im Wissenschaftsprozess. Deutschsprachige Volkskunde in Böhmen und ihre gesellschaftlichen Auswirkungen. Leipzig, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
28
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
1
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni vymezit pojem kulturního dědictví a jsou schopni jej problematizovat. Studenti jsou schopni uvažovat o pohraničním prostoru v kontextu prezentace kulturního dědictví. Identifikují základní metody a trendy prezentace kulturního dědictví |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|