|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / AOAN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
AOAN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina pro antropology
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
17 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAJ/AOAN
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/AOAN
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dále rozvíjet schopnost porozumět širokému spektru původních anglo-amerických odborných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie. Kurz je veden v angličtině.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelná docházka a domácí příprava; aktivní práce v semináři.
Praktické cvičení: příprava a uskutečnění rozhovoru s rodilým mluvčím; ústní prezentace.
Průběžný a závěrečný písemný test.
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
Četba vybraných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie: J. Kotalová, J.G. Frazer, B. Malinowski, M. Mead, R. Benedict, E. Evans-Pritchard, V. Turner, C. Geertz, T. Asad, J. Clifford. Diskuse o přečtených textech a o tématech: terénní výzkum, zúčastněné pozorování, emic a etic, nábožensví, magie, gender, socializace, relativismus, racionalita, symbol, hermeneutika, reflexivita, atd. Praktické cvičení a ústní prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-49868-6.
-
Základní:
Kottak, Conrad Phillip. Anthropology : the exploration of human diversity. 5th ed. New York : McGraw-Hill, 1991. ISBN 0-07-035616-5.
-
Základní:
Barnard, Alan; Spencer, Jonathan. Encyclopedia of social and cultural anthropology. London : Routledge, 2003. ISBN 0-415-28558-5.
-
Základní:
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 1st publ., 14th print. Cambridge : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-28723-5.
-
Základní:
Kutsche, Paul. Field ethnography : a manual for doing cultural anthropology. Upper Saddle River : Prentice Hall, 1998. ISBN 0-13-889452-3.
-
Rozšiřující:
American anthropologist. Arlington : American Anthropological Association, 1899.
-
Rozšiřující:
Anthropology Today. Oxford : Blackwell Publishing, 1985.
-
Rozšiřující:
Current anthropology. Chicago : The University of Chicago Press, 1960.
-
Rozšiřující:
BROOKS, Clem. Influence and the Politics of Family Decline: Trends, Sources, and U.S. Politoval Behavior.. In American Sociological Review 67.
-
Rozšiřující:
The Journal of the royal anthropological institute : incorporating man. Norwich : Royal Anthropological Institute, 1995.
-
Doporučená:
Swan, Michael; Walter, Catherine. How english works : a grammar practice book. 1st ed., 4th impression. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-431456-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
užívat anglický jazyk na úrovni B2 |
charakterizovat klíčové termíny z oblasti antropologie |
orientovat se v anglicky psané odborné literatuře |
popsat klíčové pojmy z oblasti antropologie |
v základní rovině vysvětlit rozdíly mezi klíčovými pojmy oboru v angličtině |
vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému z oblasti antropologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované otázkám z antropologie |
aktivně se zapojovat do párové/skupinové diskuse na dané téma z antropologie |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v anglickém jazyce |
samostatně sumarizovat a interpretovat základní teze odborného textu |
využívat původní odborné texty v anglickém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat klíčové osobnosti anglofonních zemí |
charakterizovat národní symboly anglofonních zemí |
porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
porozumět širokému spektru původních angloamerických odborných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie (na pokročilé úrovni) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
adekvátně interpretovat poslechový text |
charakterizovat klíčové osobnosti anglofonních zemí |
komunikovat na odborné úrovni v anglickém jazyce |
na různých typech úkolů prokázat rozšíření a prohloubení úrovně svých jazykových dovedností |
na základě získaných znalostí shromáždit potřebná data, analyzovat je a interpretovat |
na základě získaných znalostí vyprodukovat souvislý písemný projev a zhodnotit zadané téma |
na základě získaných znalostí vytvořit prezentaci na zadané téma |
vytvořit a interpretovat (prezentovat) svůj vlastní odborný text v anglickém jazyce z oboru sociální a kulturní antropologie |
zhodnotit písemný/poslechový text, zaujmout k němu stanovisko, předávat informace, vyvracet nebo obhajovat určitý názor |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|