|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PVT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PVT2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktika z výpočetní techniky 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
52 / -
|
0 / -
|
12 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit dovednosti a schopnosti studenta v práci s tabulkovým kalkulátorem v oblasti pokročilých výpočtů.
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu z předmětu je nutné zpracovat projekt, který obsahuje zpracování tématu pomocí tabulkového kalkulátoru. Projekt obsahuje jak vlastní výpočet, tak interpretaci výsledků.
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na využití pokročilých funkcí pro zpracování hromadných dokumentů a pokročilých funkcí pro zpracování a analýzu dat pomocí tabulkového procesoru s využitím kancelářského balíku MS Office (Word a Excel).
1. Organizace výuky
2. MS Word - opakování základů, hromadná korespondence - generování obálky
3. MS Word - hromadná korespondence - šablona a sloučení, vývojář - formulář, tabelátory, ovládací prvky, úprava velkých dokumentů
4. MS Excel - opakování základů
5. MS Excel - vlastní podmíněné formátování, kontingenčni tabulky+grafy, grafy
6. MS Excel - funkce matematické , statistické
7. MS Excel - funkce - vyhledávací, databázové
8. MS Excel - funkce - textové, časové
9. MS Excel - odhady, testování hypotéz
10. MS Excel - korelace, regrese
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici studijní materiály umístěné ve vytvořeném týmu v rámci aplikace MS Teams a kurzu v LMS Moodle. Tyto materiály jsou určeny pro osvojení teoretických a praktických poznatků využitelných při řešení příkladů realizovaných během cvičení.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pecinovský Josef, Pecinovský Rudolf. Office 2019 - Průvodce uživatele. Grada, 2019. ISBN 978-80-247-2303-7.
-
Rozšiřující:
Wewerka Peter. Office 2019 all-in-one. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2019. ISBN 978-1-119-51327-8.
-
Doporučená:
Laurenčík Marek. Excel 2016- Práce s databázemi a kontingenčními tabulkami. Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0477-2.
-
Doporučená:
Benáčanová, Helena. Tvorba aplikací v MS Excel : materiály ke cvičení. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0953-9.
-
Doporučená:
Kateřina Mičudová, Mikuláš Gangur, Milan Svoboda, Pavla Říhová. Základy statistiky a pravděpodobnosti. Západočeská univerzita v Plzni, 2016. ISBN 978-80-261-0660-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní znalosti MS Word
|
mít základní znalosti MS Excel |
mít základní znalosti MS PowerPoint |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dokáže pracovat na základní úrovni s MS Word |
dokáže pracovat na základní úrovni s MS Excel |
dokáže pracovat na základní úrovni s MS PowerPoint |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát pokročilejší funkcionalitu MS Word |
znát pokročilejší funkcionalitu MS Excel |
popsat pokročilý technický problém v prostředí tabulkového kalkulátoru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat komplexně technické problémy s využitím tabulkového kalkulátoru |
zpracovávat efektivně textové dokumenty většího rozsahu |
používat pokročilejší funkce v MS Excel |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
E-learning, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|