|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / HRM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
HRM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Human Resource Management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
56 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vysvětlit studentům základními koncepty řízení lidských zdrojů, seznámit je s hlavními HR procesy a funkcemi, porozumět základním tématům z oblasti řízení lidských zdrojů z pohledu zaměstnavatele i zaměstnance a propojit teoretické poznatky s praktickou aplikací.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
1) splnění průběžných dílčích aktivit na cvičení a úkolů dle zadání min. na 70 %
2) vypracování a schválení seminární práce
Požadavky na zkoušku:
Splnění zkouškového testu minimálně na 65%
|
Obsah
|
Úvod do řízení lidských zdrojů
Strategie LZ
Vytváření a analýza pracovního místa
Získávání a výběr
Hodnocení pracovního výkonu
Vzdělávání a rozvoj
Karierní plánování
Systém odměňování
Trendy v ŘLZ
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Armstrong, M., Taylor, S. Armstrongs handbook of strategic human resource management practice. London: Kogan Page, 2017.
-
Základní:
Dessler, G. Human resource management. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15210-3.
-
Doporučená:
Mathis, Robert L. et al. Human resource management. Boston: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-1305500709.
-
Doporučená:
Mead, Richard a Andrews, Tim G. International management: culture and beyond. Chichester: John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-1-4051-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
12
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní znalosti z oblasti psychologie osobnosti a managementu organizace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány specifické odborné dovednosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat trendy v oblasti řízení lidských zdrojů |
definovat základní koncepty |
vysvětlit podstatu strategického řízení lidských zdrojů |
vysvětlit základní funkce a procesy řízení lidských zdrojů |
popsat metody a nástroje řízení lidských zdrojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
formulovat HR politiky pro organizaci |
uplatnit principy a techniky řízení lidských zdrojů |
identifikovat hlavní HR procesy a funkce |
připravit a zorganizovat proces získávání a výběru pracovníků |
zhodnotit efektivnost rozvojových a vzdělávácích aktivit v organizaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|