|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / VSDK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
VSDK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výpočtové systémy v dynamice konstrukcí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KKS/IC
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení s možnostmi výpočtových systémů (SimMechanics, ADAMS a další) pro simulaci chování mechanismů. Seznámit studenty se speciálními moduly systému ADAMS pro řešení problematiky silničních vozidel.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné hodnocení: plnění úkolů na cvičeních, semestrální projekt
Konečné hodnocení: písemná a ústní zkouška
|
Obsah
|
Přehled výpočtových systémů pro simulaci chování mechanismů. Základní pojmy mechaniky. Metody pro odvození matematického popisu - opakování pojmů z mechaniky těles. Řešení mechanismů v prostředí výpočtových systémů SimMechanics, Amesim, apod. Signálový přístup a fyzikální modelování.
Úvod do modelování v MSC/ADAMS. Seznámení se speciálními moduly systému ADAMS pro řešení problematiky silničních vozidel - A/Car, A/Motorcycle, FEV/Virtual Engine, apod.
Aplikace v reálném čase pro HIL testování.
Přednášky:
1. Základní pojmy mechaniky a metody pro odvození matematického popisu - opakování pojmů z mechaniky.
2. Přehled výpočtových systémů pro modelování mechanismů. Simulace mechanismů v systémech pro 1D simulaci. Signálový přístup a fyzikální modelování.
3. - 4. Úvod do modelování v MSC/ADAMS - A/View. Práce s A/Postprocessor. Modelování soustav s tuhými tělesy, s pružnými tělesy. Řízení simulace v A/View. Parametrické studie a optimalizace v A/View.
5. - 6. Úvod do Template Based modulu v MSC/ADAMS - filosofie, základní pojmy, konvence tvorby jmen a další. Postup tvorby modelu a definice úlohy. A/Car - práce s modelem, modifikace parametrů subsystémů. Definice vlastní simulační úlohy - modul Event Builder. Definice vozovky - modul Road Builder. Definice vlastních šablon v Template Builderu.
7. A/Car - modul Smart Driver. Analogie v přístupu k modelování v A/Motorcycle, A/Rail, A/Driveline, FEV/Virtual Engine, A/Truck a další. Integrace s moduly A/Control a A/Mechatronics.
8. - 9. Systémy pro simulaci v reálném čase - požadavky. Definice pojmů - MIL, SIL, PIL, HIL a další.
Zhodnocení vhodnosti jednotlivých SW nástrojů pro RT aplikace. Další SW nástroje dSPACE Automotive Modules, CarSim, VIGRADE CarRealtime a další
Cvičení:
1. Základní pojmy mechaniky a metody pro odvození matematického popisu - opakování pojmů z mechaniky.
2. Simulace mechanismů v systémech pro 1D simulaci. Signálový přístup a fyzikální modelování. Simulink, SimMechanics, SimDriveline, SimulationX, AmeSim, apod.
3. - 4. Úvod do modelování v MSC/ADAMS - A/View. Práce s A/Postprocessor. Modelování soustav s tuhými tělesy, s pružnými tělesy. Řízení simulace v A/View. Parametrické studie a optimalizace v A/View.
5. - 8. Template Based moduly v MSC/ADAMS.
Úvod do A/Car - sestavení modelu v Standard Interface. Předdefinované simulační úlohy.
A/Car - práce s modelem, modifikace parametrů subsystémů. Definice vlastní simulační úlohy - modul Event Builder. Definice vozovky - modul Road Builder. Template Builder.
Definice vlastní šablony v Template Builderu - McPherson zavěšení předních kol.
A/Car - modul Smart Driver. Analogie v přístupu k modelování v A/Motorcycle, A/Rail, A/Driveline, FEV/Virtual Engine, A/Truck a další. Integrace s moduly A/Control a A/Mechatronics.
9. Aplikace v reálném čase. Ukázka VIGRADE/CarRealTime
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
viz COURSEWARE
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zeman, Vladimír. Dynamika v příkladech. reedice. Plzeň : ZČU, 1997. ISBN 80-7082-292-9.
-
Základní:
Zeman, Vladimír; Laš, Vladislav. Technická mechanika. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-118-3.
-
Rozšiřující:
Blundel, Michael; Harty, Damian. The multibody systems approach to vehicle dynamics. Warrendale : SAE International, 2004. ISBN 0-7680-1496-4.
-
Doporučená:
Dukkipati, Rao V. Road vehicle dynamics. Warrendale : SAE International, 2008. ISBN 978-0-7680-1643-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládají se znalosti v rozsahu dosavadního vysokoškolského studia |
používat své odborné znalosti alespoň v jednom cizím jazyce |
využívat samostatně teoretické znalosti z oblasti mechaniky, pružnosti a pevnosti, částí strojů a základů konstruování při návrhu strojů a zařízení |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
použít samostatně své znalosti ze základních teoretických disciplín při řešení praktických problémů z oblasti navrhování strojů a zařízení |
používat své odborné dovednosti alespoň v jednom cizím jazyce |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat principy a aplikace výpočetních systémů v dynamice strojů |
používat své odborné znalosti alespoň v jednom cizím jazyce |
zhodnotit samostatně klady i zápory výpočetních systémů |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
použít své teoretické znalosti při řešení konkrétních praktických problémů |
získávat samostatně další odborné dovednosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|