|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / JKN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
JKN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální dějiny moderního Japonska
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Sociální a kulturní dějiny moderního Japonska
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
8
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHV/JKHN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s japonskou kulturou a jejími proměnami v průběhu dějin.
Hlavními tématy bude dějinný vývoj japonské literatury, umění a filmu, které budou interpretovány v širším kontextu kulturních dějin. Zvláštní důraz bude kladen na vzájemné ovlivňování japonské a světové kultury po otevření se Japonska světu v polovině 19. století. Kurz bude zaměřen především na dějiny japonské kultury do roku 1945.
Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Na seminářích bude probíhat četba a interpretace cizojazyčných textů.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost literatury a přednášené látky.
Aktivní práce na semináři.
|
Obsah
|
1.-2. Japonské tradiční umění (kaligrafie, malba, hudba)
3.-6. Japonská literatura
7.-9. Japonská kinematografie
10. Japonská architektura
11. Japonské lidové/populární umění
12.-13. Japonská kultura v globálním kontextu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Reischauer, Edwin O.; Craig, Albert M. Dějiny Japonska. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-391-6.
-
Základní:
Kodet, Roman. Příběh samurajů : život a svět válečníků starého Japonska. První vydání. 2018. ISBN 978-80-7557-159-5.
-
Rozšiřující:
Ricchie, Donald. The Films of Akira Kurosawa. Berkeley, 1984.
-
Doporučená:
Kato, Shuichi. A History of Japanese Literature. 3 Sv.. Tokyo: Kodansha, 1992.
-
Doporučená:
PTÁČEK, L. Akira Kurosawa a jeho filmy. Praha, 2013.
-
Doporučená:
Sato, Tadao. Currenst in Japanese Cinema. Essays. Tokyo: Kodanha, 1982.
-
Doporučená:
MacFarlane, Alan. Japonsko za zrcadlem. Zlín, 2013.
-
Doporučená:
Noma, Seiroku. The Arts of Japan. 2 Sv.. Tokyo: Kodanha, 1974.
-
Doporučená:
DAVIES, Roger J., IKENO, Osamu (eds.). The Japanese Mind. Understanding Contemporary Japanese Culture. Rutland, Singapore, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní pojmy sociálních a kulturních dějin |
popsat nejdůležitější mezníky moderních japonských dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a porozumět textu v anglickém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
používat adekvátní terminologii v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat základní epochy dějin japonské kultury |
popsat základní umělecká díla a směry japonských dějin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky zhodnotit vliv náboženství a filozofie na japonskou kulturu |
analyzovat nejvýznamnější díla japonských kulturních dějin |
interpretovat vývoj japonské kultury |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|