|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / KPN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
KPN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina v komerční praxi 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KGS/NKP2
|
Vyloučené předměty
|
KAG/NKP2N
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit vhled studentů do hospodářské problematiky, rozšířit jejich slovní zásobu o odbornou terminologii, posílit a zintenzivnit jejich jazykové a komunikativní schopnosti ve sféře komerční praxe.
Předmět probíhá v německém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: úspěšně splněný zápočtový test, aktivní práce ve výuce, skupinové zpracování zvoleného tématu z oblasti podnikového hospodářství a prezentace jeho výstupů ve výuce.
|
Obsah
|
Práce s materiály zaměřenými na oblast podnikového hospodářství (fungování podniku, jeho vnitřní struktura, vyhledávání zákazníků, úvahy o založení nové pobočky, prostředky prezentace výrobků firmy na trhu apod.). Vysvětlení a procvičování použití základních pojmů, receptivní i produktivní práce s odbornou terminologií v češtině i v němčině. Aplikace osvojených jazykových i obsahových znalostí a dovedností v diskusi k vybraným hospodářským problémům, skupinová práce na úkolu, jehož podstatou bude podrobnější zpracování vybraného tématu z oblasti hospodářství.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studujícím je k dispozici kurz v CW se všemi podstatnými informacemi a detaily. Doplňkově jsou využívány online konzultace a další nástroje přes Google Classroom.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Zdeněk Vávra, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Markéta Balcarová, Ph.D. (100%),
Mgr. Andrea Königsmarková, Ph.D. (100%),
Dr. Gerald G. Sander, M.A. (100%),
Ing. Zdeněk Vávra, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Conlin, C. Unternehmen Deutsch. Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch. Stuttgart, 2003.
-
Základní:
Buhlmann, Rosemarie; Fearns, Annelise; Leimbacher, Eric. Wirtschaftsdeutsch von A-Z NEU: Kommunikation und Fachwortschatz in der Wirtschaft. Berlin, 2008.
-
Základní:
Eismann, Volker. Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU. Berlin, 2008.
-
Rozšiřující:
Dudenredaktion. Duden Wirtschaft A-Z. Grundlagenwissen für Schule und Studium, Beruf und Alltag.. Mannheim, 2009.
-
Rozšiřující:
Wöhe, Günter; Kislingerová, Eva. Úvod do podnikového hospodářství. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-897-2.
-
Rozšiřující:
Pucharski, Astrid; Unger-Ullmann, Daniela. Wirtschaftsdeutsch von A bis CZ: Ein kommunikativer DaF-Reader für die Mittel- und Oberstufe. Brno, 2001.
-
Doporučená:
Thiele, P. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch NEU. Training zum Test WiDaF. Berlin, 2008.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Kommunikation in der Wirtschaft. Plzeň, 2009.
-
Doporučená:
Kuß, A. Marketing-Einführung. Grundlagen, Überblick, Beispiele. Wiesbaden, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
39
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
13
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní hospodářské termíny v německém jazyce |
charakterizovat rysy odborného textu z oblasti ekonomie |
porovnat německou a českou terminologii k danému tématu |
zasadit vybraný hospodářský problém do širšího kontextu |
porovnat hospodářské systémy německy mluvících zemí a České republiky v kontextu Evropské unie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v němčině na úrovni B2 dle SERR |
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti ekonomie |
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti obchodního či pracovního práva |
interpretovat obsah odborného textu, grafu, tabulky apod. |
formulovat německy vlastní názor na konkrétní problém z hospodářské oblasti |
pracovat s terminologií z oblasti ekonomie receptivním i produktivním způsobem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v německé i české terminologii z oblasti hospodářství, pracovního a obchodního práva |
německy vysvětlit zásadní hospodářské termíny |
orientovat se v aktuálních otázkách hospodářství německy mluvících zemí |
orientovat se v aktuálních otázkách hospodářství Evropské unie |
porovnat hlavní tendence v aktuální situaci v ekonomice německy mluvících zemí a České republiky v kontextu Evropské unie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
použít vhodným způsobem osvojenou terminologii v odborné komunikaci v němčině |
používat zásadní hospodářské termíny jak v němčině, tak v češtině |
analyzovat po jazykové i obsahové stránce odborný text z oblasti hospodářství a práva |
představit a interpretovat konkrétní hospodářský problém |
německy formulovat vlastní názor na vybraný problém z hospodářské oblasti, vhodně argumentovat a své myšlenky obhájit |
aktivně pracovat na týmovém zpracování zadaného tématu z oblasti hospodářství a v němčině prezentovat výsledky své práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|