|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / KSK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
KSK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kultura společenské komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
59 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
110 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UFI/KSK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je uvést studenty do základů problematiky společenské komunikace. Zhodnotit svoje i cizí schopnosti a charakterové vlastnosti v komunikaci. Představit si zásady a etiku účinného a taktního jednání. Představit studentům různé způsoby komunikace a jejich účinky. Prozkoumat způsoby a dopad komunikace v různých životních situacích. Seznámit studenty se zásadami moderní rétoriky, přednesu mluveného projevu a také s efektivními jazykovými a mimojazykovými prostředky.
|
Požadavky na studenta
|
ZZápočet: Aktivní účast při seminářích s plněním průběžně zadaných prací, nebo test.
|
Obsah
|
1. Povaha společenské komunikace. První dojem.
2. Řeč těla. Ilustrátory, regulátory, adaptéry a symboly.
3. Projev schopností, temperamentu a charakterových vladtností v komunikaci. Omyly při posuzování sebe a druhých.
4. Zásady taktního jednání. Efektivní požádání, přesvědčování a kritika.
5. Sebeprosazování. Agresivní a asertivní komunikace. Obrana proti agresi. Základní asertivní techniky.
6. Etiketa jako společenský jev. Zákon společenské významnosti.
7. Rizika při komunikaci v běžných situacích 1: pozdrav, podání ruky, představování.
8. Rizika při komunikaci v běžných situacích 2: oslovování, titulování.
9. Rizika při komunikaci v běžných situacích 3: dopisy, e-mailová komunikace, telefonování, vizitky.
10. Pracovní návštěvy 1: příprava programu, etiketa pracovního jednání.
11. Pracovní návštěvy 2: etiketa pracovního oběda či večeře, společenské události.
12. Základní zásady moderní rétoriky.Příprava obsahu a formy projevu.
13. Přednes projevu. Tréma, způsoby jejího překonávání. Efektivní jazykové a mimojazykové prostředky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
Studenti mají k dispozici elektronickou učebnici v rámci Kompendia KFI - https://www.esf.kfi.zcu.cz/kompendium-hum/?course=kfi_ksk
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Medzihorský, Štefan. Asertivita. 1. vyd. Praha : Elfa, 1991. ISBN 80-900197-1-4.
-
Doporučená:
Šroněk, Ivan. Etiketa v obchodě a podnikání. 1. vydání. Praha : Management Press, 1992. ISBN 80-85603-08-X.
-
Doporučená:
Podgórecki, Józef. Jak se lépe dorozumíme. Vyd. 1. Ostrava : Amosium servis, 1999. ISBN 80-85498-36-7.
-
Doporučená:
Smejkal, Vladimír; Bachrachová, Hana. Lexikon společenského chování. 3., zcela přeprac. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0209-6.
-
Doporučená:
Gretz, Karl F. Psychologie prodeje. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-03-1.
-
Doporučená:
Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. 1. vydání. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.
-
Doporučená:
Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-92-6.
-
Doporučená:
Thiel, Erhard. Řeč lidského těla prozradí víc než tisíc slov. 1. vyd. Bratislava : Plasma service, 1993. ISBN 80-901412-1-8.
-
Doporučená:
Honey, Peter. Tváří v tvář : průvodce úspěšnou komunikací. Vyd. 1. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-445-2.
-
Doporučená:
Špaček, Ladislav. Velká kniha etikety. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí dovednosti. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni shrnout a vysvětlit základní problémy týkající společenské komunikace. Porovnají svoje i cizí schoponosti, temperament a charakterové vlastnosti v komunikaci. Zhodnotí různé způsoby komunikace a jejich účinek. Prozkoumají způsoby, rizika a dopady komunikace v různých životních situacích. Seznámi se se zásadami moderní rétoriky, mluveného projevu a s efektivními jazykovými a mimojazykovými prostředky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
základní orientace při společenské konverzaci a schopnost správně navrhnout sebeprezentující materiály. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|