Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se stavem komunikace v praxi a získat vybrané komunikační dovednosti, a to verbální i neverbální. Student si zvolí konkrétní místo z nabídky KFI a na něm vykoná individuální průzkum stavu komunikace. Praxe se koná mimo dobu výuky.
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečná osobní prezentace s využitím dataprojektoru v určeném čase před publikem hodnotící průběh a výsledky praxe. Záznam nahrávky rozhlasového vystoupení.
|
Obsah
|
Student se seznámí se stavem komunikace v praxi. Zvolí si konkrétní místo z nabídky KFI nebo si sám dohodne praxi na vybraném pracovišti, na kterém vykoná individuální průzkum stavu komunikace. Výběr pracoviště konzultuje student s vyučujícím a podloží dojednanou a podepsanou smlouvou. V průběhu praxe si student vede deník, kde zapisuje své poznatky. Reflexe vykonané praxe bude prezentovat na semináři. Zároveň připraví a realizuje vlastní reportáž v univerzitním studentském rozhlase na předem stanovené téma z kulturní oblasti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Elektronické opory jsou pravidelně ukládány v průběhu semestru v MS Teams daného předmětu.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
25
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní pojmy komunikačního vzorce. |
rozumět vztahům mezi základními pojmy komunikačního vzorce. |
stanovit své priority vzhledem ke svému budoucímu profesnímu zaměření. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně komunikovat s externími subjekty. |
sestavit prezentaci na předem zadané téma. |
provést jednoduchou prezentaci s použitím PC a dataprojektoru.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Schopnost analyzovat vlastní silné a slabé stránky v ohledu ke komunikačním dovednostem. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat komunikační vzorec na konkrétní komunikační situaci |
determinovat chyby v komunikaci a navrhnout zlepšení |
ověřit vlastní komunikační dovednosti v praxi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně komunikovat a vykonávat činnosti u externího subjektu |
prezentovat na předem stanovené téma v omezeném časovém intervalu |
zpracovat sebehodnotící zprávu a vyvodit závěry |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
|