|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / ME2D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
ME2D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologický kurs 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Metodologický kurs 2 Trojrozměrná dokumentace a virtuální realita
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
12
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/MEK2D
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF a je zaměřen na osvojení základní metodiky pro tvorbu 3D dokumentace. Hlavní pozornost je věnována tématu práce s 3D skenerem: pořízení dat, jejich zpracování a také archivace. Studenti mají možnost implementovat tato data v rámci vlastní vizualizace včetně využití prostředků virtuální reality (stereoskopie, náhlavní displej, atd.).
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování projektu korespondujícího s tématem disertační práce.
|
Obsah
|
Tematické okruhy:
1) Sběr prostorových dat pomocí 3D skeneru.
2) Zpracování prostorových dat získaných 3D skenerem.
3) Možnosti vizualizace trojrozměrných dat a využití prostředků virtuální reality.
4) Archivace prostorových dat získaných 3D skenerem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Advice and guidance to users on laser scanning in archaeology and architecture. English Heritage
(Barber, D., Mills, J.)
-
Základní:
Opitz, Rachel S.; Cowley, David C. Interpreting archaeological topography : airborne laser scanning, 3D data and ground observation. Oxford : Oxbow Books, 2013. ISBN 978-1-84217-516-3.
-
Základní:
Sherman, William R.; Craig, Alan B. Understanding virtual reality : interface, application, and design. Boston : Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 1-55860-353-0.
-
Základní:
Smith, M., Queiroz, Ch. Unity 5.x Cookbook. Birmingham, Mumbai: Packt Publishing, 2015. ISBN 978-1784391362.
-
Základní:
Görner, Tomáš; Hořejší, Petr,; Kurkin, O. Virtuální realita a DP. [Plzeň] : SmartMotion, 2012. ISBN 978-80-87539-07-1.
-
Základní:
3D Laser Scanning for Heritage, English Heritage Publishing
(Jones, D. M. et. al.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
286
|
Celkem
|
312
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
shrnout archeologickou teorii a metodu v rozsahu magisterského studia archeologie
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět odbornému textu v českém a anglickém jazyce |
samostatně systematicky pracovat |
využívat relevantní informační zdroje s ohledem na sledovanou tematickou oblast |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
shrnout teoretické a metodologické aspekty výzkumných projektů ve sledované tematické oblasti
|
aplikovat zpracování, vizualizaci a správu 3D dat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně zpracovat empirický materiál |
řádným způsobem připravit a realizovat výzkumný projekt
|
samostatně zpracovat empirický materiál to process empirical material independently |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|