|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAP / HMPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAP
/
HMPE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hospodářská a měnová politika EU
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Hospodářská a měnová politika Evropské unie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je analyzovat hlavní směry, faktory a aktéry měnově integračního vývoje v EU v návaznosti na vznik a fungování hospodářské a měnové politiky Evropské unie. Akcent je kladen na aktuální procesy, které vedly v kontextu finanční krize k postupné transformaci eurozóny (EMU 2.0).
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je zakončen zkouškou, která probíhá kombinovanou formou. Ke zkoušce student může přistoupit jen v tom případě, kdy splnil podmínky pro udělení zápočtu. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích a vypracovávání průběžně zadávaných úkolů. Úkoly budou specifikovány před začátkem semestru na stránce kurzu v Courseware.
|
Obsah
|
Měnově integrační vývoj v Evropě - hlavní milníky
Teoretické přístupy ke zkoumání HMU
Systém fungování eurozóny a jeho mechanismy
Krize v eurozóně a nový systém ekonomického vládnutí
Aktuální stav, reformy a fungování eurozóny 2.0
Německý vs. francouzský přístup k eurozóně
Jižní křídlo eurozóny
Státy mimo eurozónu
ECB jako specifický aktér
Eurokrize a její politické dopady
Český přístup ke vstupu a fungování eurozóny
Strategie dokončení HMU
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
44
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základy procesu tvorby veřejných politik a jeho konkrétní podoby |
charakterizovat obor veřejná politika a rozlišit základní teoretické přístupy v jeho rámci |
identifikovat, definovat a rozlišit typy problémů ve veřejné politice |
rozlišit různé typy analýz veřejné politiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kriticky zhodnotit efektivitu implementace řešení konkrétního veřejně-politického problému v Evropské unii |
samostatně aplikovat základní metody analýzy veřejných politik |
vytvořit policy paper k aktuálním otázkám veřejné politiky ve vybrané zemi |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit specifika hospodářské a měnové politiky EU ve srovnání s dalšími veřejnými politikami |
popsat klíčové rysy hospodářské a měnové politiky Evropské unie |
vysvětlit roli jednotlivých typů aktérů v rámci hospodářské a měnové politiky Evropské unie |
popsat genezi hospodářské a měnové politiky Evropských společenství a Evropské unie |
charakterizovat modely tvorby veřejné politiky uplatňované v hospodářské a měnové politice Evropské unie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést rešerši všech typů veřejně-politických dokumentů k zadanému problému v oblasti hospodářské a měnové politiky Evropské unie |
identifikovat a definovat problém v hospodářské a měnové politice Evropské unie dle konkrétního zadání |
analyzovat zadaný problém v hospodářské a měnové politice Evropské unie ve formě ex post i ex ante policy analýzy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|