|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / MS2A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
MS2A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntax angličtiny 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/G2A
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům náročnější gramatické struktury, např. členy, podstatná jména, zájmena a předložky, a procvičit užívání uvedených "struktur" v různých komunikativních situacích. Předmět je vyučován v angličtině.
|
Požadavky na studenta
|
Plnění zadaných úkolů. Splnění průběžného a závěrečného testu na minimálně 70 %.
|
Obsah
|
1. Substantivní suffixy a kompozita
2. Počitatelná a nepočitatelná substantiva
3. Genitive a posesivní zájmena
4. Osobní, zvratná a ukazovací zájmena
5. Člen neurčitý
6. Člen určitý
7. Člen nulový
8. Determinanty
9. Předložky
10. Adjektiva (stupňování, nepravidelnosti)
11. Adverbia (tvoření, užití, nepravidelnosti)
12. Shrnutí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Helena Horová, Ph.D. (100%),
PhDr. Alice Tihelková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Helena Horová, Ph.D. (100%),
PhDr. Alice Tihelková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Základní:
Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny
(Dušková, Libuše)
-
Doporučená:
EMMERSON, P. Business Grammar Builder. Macmillan. ISBN 9780230732544.
-
Doporučená:
Crystal, D. English as a Global Language.. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
-
Doporučená:
McCARTHY, M.; McCARTEN J. Grammar for Business. Cambridge: Cambridge University Press,, 2009. ISBN 9780521727204.
-
Doporučená:
Cruse, Alan. Meaning in language : an introduktion to semanticsnd pragmatics. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-926306-X.
-
Doporučená:
Dušková, Libuše. Studies in the English language. Pt. 2. Prague : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-613-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
19
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat anglický jazyk na úrovni B1 dle SERR pro cizí jazyky |
adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny |
orientovat se v typologické klasifikaci jazyků |
ovládat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe |
na základní úrovni se orientovat v gramatických kategoriích substantiv |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe
|
adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů |
vysvětlit kategorii počitatelnosti a určenosti v angličtině |
identifikovat zájmena v angličtině |
správně použít základní anglická adverbia |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat morfologické kategorie substantiva v angličtině |
správně formulovat pravidla užití členů v písemném a ústním projevu |
orientovat se v základních principech slovotvorby |
formulovat hlavní typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou se zvláštním zřetelem na substantiva a předložky |
určit základní druhy zájmen a předložek |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
adekvátně demonstrovat znalost gramatických kategorií anglického substantiva |
specifikovat hlavní rozdíly mezi anglickým a českým substantivem |
aplikovat znalosti morfologických kategorií anglických substantiva v ústním a písemném projevu |
vysvětlit hlavní pravidla užití členů, předložek a zájmen v angličtině |
správně aplikovat teoretické poznatky v ústním a písemném projevu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|